Teza Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Kjøpte en raid kontroller av typen Speed dragon SIL3124 RAID. Denne er kun for å speile 2 hdd der det blir lagret dokumenter, OS ligger på kontrolleren på hovedkortet. Kontrolleren fungerer som den skal. Med en disk er det ikke noe problem, disken vises i windows og alt er vellstand. Setter så opp raidet, og det er ingen problemer med raidkortet og raidet fungerer som det skal i denne biosen. Ser så i biosen på hovedkortet og raidet kommer opp som mulig disk å boote fra. Men windows klarer ikke finne dette raidet etter windows har startet, hvorfor? Er det virkelig nødvendig å reinstallere windows for å få dette raidet opp å gå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Du må legge inn Silicon Image (SIL) 3124 drivere i windows'n din. http://www.siliconimage.com/support/search...id=27&cat=3 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Har installert kontrolleren og den kommer opp i enhetsbehandling. Etter windows fungerer den som den skal. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Klarer ikke få opp diskene i windows, selv ved å benytte linken som er oppgitt. I enhetsbehandling kommer det opp en "Silicon Image SiI 3124 SoftRaid 5 Controller". Går jeg inn på denne får jeg i fanen "Generelt" beskjed om at den fungerer som den skal. I fanen "Device Info" finner den HDD på Channel 2 og Channel 3 og ramser opp infoen om Maxtor diskene under. Like fordømt klarer jeg ikke få opp disse diskene under min datamaskin. Går jeg inn på Datamaskinbehandling og diskbehandling kommer de heller ikke opp her. Installerte verktøyet som følger med dette kortet "SATARaid5Manager" Når dette programmet starter får jeg meldingen "Could not acquire application lock! Please press the button to exit". Hva rakkern gjør jeg feil? Har prøvd å installere flere ganger men kommer ikke lengre enn hit. EDIT : Viste seg at SATARaid5Manager ble blokkert fra å kjøre. Ved å installere SATARaid5Manager under brukerkontoen på maskinen løste dette seg og programmet starter. Får opp begge diskene i raid i manageren, men fargen på disse er røde, tror de må være grønne for at alt skal virke men er ikke sikker. Får fremdeles ikke opp hdd i min datamaskin. Endret 8. november 2009 av Teza Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har samme kort som deg, her er min tråd. Fikk kortet på fredag, så jeg driver fortsatt å forsker på dette. Pluss at jeg aldri har satt opp RAID før. Driver å setter opp RAID 5 i det SATARAID5 programmet, når det er ferdig satt opp om 30 timer (startet på 52!) vet jeg litt mer om hvordan RAID 5 oppsettet fungerer. Tips: Sjekk "Window -> Task manager" i SATARAID5 programmet for å sjekke om det er noen jobber som kjører/har feilet. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Saken løst. Gikk inn i BIOS på raidkontrolleren, slettet raid, formatere begge HDD og satt sammen til ny raid. Tydelig det hadde skjedd noe feil tidligere, men denne gangen kom det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå