Audiosun Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Merket at gradene plutselig begynte å krype nedover i stuen, tenkte ikke noe mer over det før jeg skulle skru av ovnen nå, før jeg tok kvelden. Merket da at den ikke stod på, det er vel termostaten som ikke vil fungere, skrur seg av og på, slik den selv føler for. Så det er vel bare å kaste den og skaffe seg en ny. Det er en oljefylt delonghi radiatorovn på 2000w. Men hva skal jeg erstatte den med? Samme greia eller skal jeg gå for en med vann i stedet? Eller finnes det noen andre gode alternativer? Hadde jo vært kjekt med varmepumpe men siden jeg bare leier her og kommer sikkert ikke til å bo her lenger enn et år er det ganske så uaktuelt. Panelovn er heller ikke noe særlig gunstig med tanke på flytting. Selve stuen er ca 40kvm så det må noe med futt i til og med lite støy. Forslag/anbefalninger? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Virker som det du trenger er en ny radiatorovn Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Jeg ser at butikkene som selger slike ovner skriver at de som er vannfylt blir fortere varm enn de oljefylte, samt at de er billigere. Men er det noe ulemper med de vannfylte, som de velger å la være å nevne? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 DSB (direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) anbefaler kun å bruke flyttbare ovner som tilleggsoppvarming, og da kun under oppsyn kilde DSB: http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/EL-sik...are-varmeovner/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå