kollorblue Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Har brukt en minidisc til et for meg viktig opptak. Spilleren fikk lagringsproblemer med TOC og discen vises nå som blank. Kan noen hjelpe meg å få frem eller hvordan få frem det innspillte ville jeg være svært takknemmelig. Håper på hjelp og/eller tips om noen som kan hjelpe. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Beklager, men jeg tror du sliter nå. Gjør opptaket en gang til (hvis mulig) med en ny MD. Lenke til kommentar
carwash Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det skal være mulig å clone TOC'en fra en annen mindisc over på en gammel slik at man kan få ut informasjon lagret på den gamle. (OBS, det er mange år siden jeg leste om dette, har aldri prøvd det selv) Metoden gikk ut på at man tok opp en full disc (eller nesten full) så brøyt man strømmen til minidisc spilleren like før TOC'en ble skrevet. Så måtte man få discen ut av spilleren (nødutknapp, skru opp spilleren, helle alkohol i den til den spydde (e.l.), bytte den ut med discen du har som mangler TOC så koble strømmen på igjen. Spilleren vil da skrive TOC'en designet for den discen du nettopp tok ut på den nye discen og du vil få et spor på ca 74 minutter hvor opptaket ditt ligger. Når jeg skriver dette så ser jeg at dette kun kommer til å funke om dataene på minidiscen ikke er fragmentert (at sporene ikke er lagret "rett etter hverandre" men litt rundt om på discen. Denne metoden jeg beskriver ble opprinnelig brukt til å clone 80 minutter discer over på 74 minuttere for å få bedre spilletid. Er ikke helt sikker (orker ikke å sjekke opp) men jeg tror at du kan finne mere informasjon om dette på www.minidisc.org. Mvh. Simen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå