NorvegianDad Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg tok det på tritrans.no og de fikk toggle, men er usikker på om det er ordet jeg leter etter. Jeg tenker i sammenhengen:Jeg må bruke en ters for å terse ut et lager. Hva blir ters i disse to betydningene på engelsk? I need a toggle to toggle out a bearing? Endret 5. november 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 kanskje bare meg som er litt uvitende her, men hva er en ters? en slags presse? eller avtrekker? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 clue ga meg ters : tierce, third, toggle Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det dreier seg kanskje om musikk? Stor ters: Major third Liten ters: Minor third Ole Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 er det noe slikt du tenker på: Innvendig kulelager ters? vis det så er vell kanskje: 1. Ball Bearing Extractor 2. Bearing puller Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hva blir ters på engelsk? Hva er ters på norsk Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Første jeg tenker på er intervaller i musikk. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Første jeg tenker på er intervaller i musikk. vel søker du på kunn ters på google så høres det sannsynlig ut. søker du på ters og lager så får du masse rør bokstavelig talt. men vis du går ut ifra bearing er et lager f.eks kulelager og man søker på kulelager og ters får man treff lignende det jeg har vist lengre oppe. Endret 5. november 2009 av stich_it Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Tenker på ters som i et mekanisk verktøy man bruker til å trekke ut bolter/akslinger/lagre. Det finnes både innvendinge og utvendige. Det finnes helt sikkert unike navn fra produsenter som stich_it kom med: Ball Bearing Extractor og Bearing puller, men det var nok noe universalt som Carlgutt jeg var på jakt etter "clue ga meg ters : tierce, third, toggle" Mener jeg har hørt ordet tierce før, tror nok det er en fulltreffer Takk for kjapp og bra respons Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 google søk på tierce ga meg ingenting i forhold til det jeg forstår du(TS) er ute etter. jeg lærer derimot at det er et annet ord for en tredjedel. google søk på tierce og bearing på dette søket får jeg opp et fasinerende treff: wordnik: defined and explained punkt fjorten under century dictionary: Tierce point the vertex of an equilateral triangle.en avtrekker vil gjerne se ut som en trekant, kanskje det er der det stammer fra. uansett, ble fasinert av ordet. vis noen har en forklaring på hvordan dette kom i bruk i verktøy benevnelse ville jeg gjerne hørt om det. og TS si om det var riktig da. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) De lenkene du viser til, viser abslolutt terser, men det er terser med litt spesielle egenskaper, som et verksted som monterer og demonterer veldig mange lagre ville brukt. Jeg er på utkikk etter beskrivelsen for en generell ters, etter din informasjon om tierce kan det virke som det er en beskrivelse for en ters med tre ben. Jeg tror jeg har hørt den tierce som beskrivelse på en ters før, jeg sa ikke jeg var sikker. Legger ved 2 bilder, en ters med 2 ben og en ters med 3 ben, sånn at alle vet hva jeg mener med ters. Jeg holder på å skrive en stil i engelsk og skal bruke ordet ters i en setning, den tersen jeg skal beskrive har bare 2 ben, foreløpig har jeg skrevet toggle i stilen, men merket det slik at det blir lett å bytte ut når jeg finner ut hva som er rett. Ser her at de kaller det for avtrekkere og ikke ters, aner ikke hvorfor. link til forskjellige typer terser Endret 5. november 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Dobbelposter litt.. Her er en tegning av en hjemmelagd hydraulisk ters jeg skulle beskrive Den platen skal trekkes ut av en aktuator som jeg ikke gadd å tegne... Endret 6. november 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå