Verbal Hologram Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei da jeg kj;pte b'rbare pcen kom den med windows vista. Brant da backup cd av opperativ systemet saa lastet ned ubuntu. Men etter noen uker ville jeg gaa tilbake men der kom problemet. Naar jeg installerte ubuntu tok jeg delete everything then install ubuntu. S[ n[r jeg da puttet inn cden for vista kom det noe problem layer 0 not found eller noe s[nt. Hvorfor sjer dette. Saa provde paa aa laste ned xp. Da fikk jeg bluescreen. Saa provde jeg paa en nedlastet versjon av win 7 fra tpb faar sa se om jeg kunne boote vista opp fra win 7. Win 7 kom det en melding om at At jeg skulle brenne cden paa at det var noe feil med cden. Hva skal jeg gjore. Takk for svar. Sry for spraaket er pa et engelsk tastatur saa faar ikke skrivd sporsmaals tegn eller noen bokstaver. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Virker som du har flere problemer. Noe kan antagelig fikses ved å slette MBR. Se denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991661 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Skal jeg brenne den på cd så boote fra den? Om jeg skal hva slags cd? 700mb, 4,7 gb? Breant den ut på en 700 mb cd. Så startet jeg programmet i boot. Når jeg trykker på 4 Så sier den (y/n) Trykker y men den sender meg tilbake til menien der man skal velge 1 eller 2 eller 3 eller 4 osv. Hva kan jeg gjøre Endret 6. november 2009 av The-One Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Føler at jeg ikke klarte å fortelle meg nok her er tilstanden nå. Har ubuntu 9.10 på bærbare pcen. Vil tilbake til vista men da kommer det en feilmelding. Så prøvde xp da får jeg bluescreen. Så lastet ned win 7 fra nettet på den sier den at det er feil med cden. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Puttet inn vista cden igjen så installerte den faktisk fint Men så etter instalasjonen poppet cden ut. Så startet den på nytt. Det kom bare en svart kjerm med sånn linje som man kan skrive på men da jeg trykket på en knapp pipet den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Du sier du har prøvd MBRWork og trykt 4 (Reset MBR). Men du oppfattet det som at ingenting skjedde. Vel, det tart jo null tid, så det kan lett oppfattes som at ingenting har skjedd. Men MBR ble nok slettet. Og det var kanskje grunnen til at Vista nå installerte. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Oja Trodde det skulle vært loading eller noe sånt. Men når jeg jeg da går i sikkermodos står det no operating system found Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har du mer enn en disk? I såfall må du være sikker på at det er rett disk som booter. Det bestemmer du i en meny i BIOS. En måte å sjekke det på (uten å gå inn i BIOS) er å koble fra kabel til andre disker. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Nei har bare en disk. Har gått inn i bios og settet den diskens prioritet øverst. Det ente med at jeg lastet ned en annen kopi av windows 7 så installerte windows vista. Allt virker supert nå takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå