vifoe Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har en mappe med videoer(ca 700). Disse vil jeg har sortert etter dato, dette sliter win7 med. Hver gang jeg lukker og så åpner mappa mi,så er alt sortert på navn. Tar ca 20sek å sortere på dato igjen. Dette irreterer meg grønt. Har satt på indeksering. Hjelper ikke no. Hvordan kan jeg få win7 til å åpne mappa mi med sortering DATO ????? Har sett ganske langt tilbake i forumet men finner ingen med samme prob. PS dette var ikke no problem på XP. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 nå har jeg ingenting om win7, men fins sikkert en lagre knapp et sted xD Lenke til kommentar
vifoe Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 nå har jeg ingenting om win7, men fins sikkert en lagre knapp et sted xD Skulle tro win 7 var smart nok til å huske hvordan jeg sorterte listen sist gang jeg brukte den, men neida, må sortere HVER gang.Musikkvideoer mappa blir brukt litt også da:) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har ikke hatt noe spesielt problemer med at Windows 7 ikke husker mappevisningen. Grunnen til at det tar så lang tid er for at den vil lage thumbnails fra filmene. Du kan deaktivere thumbnail-visning om du vil i mappe og søkealternativer. Du mister visningen av thumbnails på bilde og lydfiler men. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg får heller ikke Windows 7 til å lagre sorteringen på EN mappe, men har funnet en delvis løsning. Gå til mappen du vil sortere filmene i, og velg sorter etter dato. Så trykker du på organiser og velger følgende: Velg bruk på mapper. Bakdelen er at den nå sortere på dato på alle mappene dine. Men om du da på hver mappe som du IKKE skal sortere etter dato velger å sortere f.eks på navn, blir dette lagret. Tungvint? Ja, men det funker. Hos meg bruker jeg sortering på dato, med de nyeste filene først på noen mapper, og har brukt metoden over. På alle andre mapper velger jeg da manuelt å sortere på navn, og dette er lagret på alle disse mappene, også etter restart av pcen. Alle andre mapper som jeg ikke har gjort noe med, blir sortert etter dato slik som jeg valgte som standard. Lenke til kommentar
vifoe Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Takker for svar. Men det eneste dette løser er at jeg slipper å trykke på dato rekken. Må alikavel vente til alle filene er sortert. Er inne på microsoft å leiter etter svar, kommer tilbake. 9/11 - Fant ingen svar der heller. Endret 9. november 2009 av vifoe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå