Chipsmaster Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei. Jeg har nylig oppgradert min Vista 64-bit til Windows 7 64-bit for 6 dager siden og det gikk helt strålende helt til i dag. hver natt kl 03.00 har windows update kjørt automatisk og det har gått bra hittil, men i natt lot jeg dataen stå på, mens jeg sov, når jeg våknet i dag så jeg at windows updaten stod på 100% og musen viste at den fortsatt jobbet, så jeg tenkte ikke mer over det og gikk på skolen. når jeg kom hjem så jeg at den fortsatt stod på samme plass, så jeg starten dataen på nytt, men når jeg logget meg på så stoppet det helt. jeg skriver passordet og bildet som sier velkommen dukekr opp. og der står den. musen viser at den jobber, men den vil ikke gå videre. det har et par ganger hendt at den har kommet inn på skrivebordet, men da har jeg ikke kunnet åpne noen programmer. bare slike som min datamaskin og kontrollpanel osv. men etter en veldig kort stund så henger alt, jeg kommer ikke videre fra min datamaskin. jeg har prøvd å reparere datamaskinen fra Windows 7 cd'n, men den viste ingen tegn til feil, jeg har også kjørt maskinvare test som også viste ingen feil. jeg har prøvd å gjenopprette fra før den siste updaten og updaten for 2 døgn siden, men alt uten hell. Hadde vært fint om noen kunne hjulpet? Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Merkelig. Har ikke vært borti noe lignende ennå. Hos meg er windows 7 litt treg etter passordet er skrevet frem til skrivebordet. Du kan jo altids prøve å installere windows 7 på nytt. Clean innstall. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Merkelig. Har ikke vært borti noe lignende ennå. Hos meg er windows 7 litt treg etter passordet er skrevet frem til skrivebordet. Du kan jo altids prøve å installere windows 7 på nytt. Clean innstall. Har desverre litt vansker med å få innstalert det på nytt siden det er en oppgraderings versjon, det vil si at jeg må inn på skrivebordet og starte innstallasjonen derfra, prøvde å starte før windows, men da fikk jeg melding om at jeg måtte inn på skrivebordet. Lenke til kommentar
jocke83 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jag har också haft problem med uppdatering av Vista till Windows 7. Många småproblem dök upp efter hand. Till slut installerade jag om allt från början med Windows 7 direkt och alla problem försvann. Reformat och installera om är mitt råd. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Jag har också haft problem med uppdatering av Vista till Windows 7. Många småproblem dök upp efter hand. Till slut installerade jag om allt från början med Windows 7 direkt och alla problem försvann. Reformat och installera om är mitt råd. Så du anbefaler meg å formatere hele disken og legge inn vista og W7 helt på nytt? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Du kan installere Windows7 på nytt uansett om du har en oppgraderings lisens. Det finnes en "hack" som du kan bruke (endre en ting eller to i registret etter installasjonen) eller så kan du bruke metoden med å installere Windows 7 to ganger, først en clean install, uten å skrive inn lisensen din, så en oppgradering startet fra Windows 7, og denne aktiverer du på vanlig måte. Så sletter du bare windows.old mappen etter den andre installasjonen. Ville vel prøvd "hacken" først, sparer deg for noe tid. After performing the clean install, ensure that there are no Windows Updates pending that would require a system reboot. (You'll see an orange shield icon next to Shutdown in the Start Menu if this is the case). Then, open regedit.exe with Start Menu Search and navigate to: HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/ Change MediaBootInstall from "1" to "0". Open the Start Menu again and type cmd to display a shortcut to the Command Line utility. Right-click this shortcut and choose "Run as administrator." Handle the UAC prompt. In the command line window, type: slmgr /rearm Then tap ENTER, close the command line window and reboot. When Windows 7 reboots, run the Activate Windows utility, type in your product key and activate windows. Voila! http://community.winsupersite.com/blogs/pa...the-answer.aspx Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Du kan installere Windows7 på nytt uansett om du har en oppgraderings lisens. Det finnes en "hack" som du kan bruke (endre en ting eller to i registret etter installasjonen) eller så kan du bruke metoden med å installere Windows 7 to ganger, først en clean install, uten å skrive inn lisensen din, så en oppgradering startet fra Windows 7, og denne aktiverer du på vanlig måte. Så sletter du bare windows.old mappen etter den andre installasjonen. Ville vel prøvd "hacken" først, sparer deg for noe tid. After performing the clean install, ensure that there are no Windows Updates pending that would require a system reboot. (You'll see an orange shield icon next to Shutdown in the Start Menu if this is the case). Then, open regedit.exe with Start Menu Search and navigate to: HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/ Change MediaBootInstall from "1" to "0". Open the Start Menu again and type cmd to display a shortcut to the Command Line utility. Right-click this shortcut and choose "Run as administrator." Handle the UAC prompt. In the command line window, type: slmgr /rearm Then tap ENTER, close the command line window and reboot. When Windows 7 reboots, run the Activate Windows utility, type in your product key and activate windows. Voila! http://community.winsupersite.com/blogs/pa...the-answer.aspx Men hvordan skal jeg få innstalert dette når jeg ikke kommer inn på skrivebordet? må jeg velge egendefinert (elr noe sånt) istedenfor oppgrader når jeg skal innstallere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Men hvordan skal jeg få innstalert dette når jeg ikke kommer inn på skrivebordet? må jeg velge egendefinert (elr noe sånt) istedenfor oppgrader når jeg skal innstallere? Er jo liksom ikke så mange andre alternativer da..du kan enten velge oppgradering (men du har jo ikke noe å oppgradere fra) eller egendefinert installasjon (avansert) - altså clean install. http://samfunn.myhken.com/?p=819 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå