Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røykerom på jobben irriterer meg sinnsykt!Er det lov?


kenny28

Anbefalte innlegg

Her på jobben hos oss har vi en gang med flere tilstøtende rom/kontorer.

I denne ganger er og ett par toalett, mitt kontor og ett lite rom på 5-6m2 som røykerene her i bygget har rigget seg til.

Inne på dette lille rommet sitter opp til 8-10 personer og røyker mange ganger hver dag. Ofte lukkes ikke døren ut til gangen engang og om den lukkes så lukter det helt J....... i gangen(dette sier flere som røyker selv).

Når jeg åpner min dør ut mot gangen så siver det røykelukt inn på mitt kontor, skal jeg på toalettet så kjenner jeg denne sure lukten, i det hele tatt når jeg går fra og til mitt kontor(noe som jeg gjør mye) så kjenner jeg på denne røykelukta.

Selvfølgelig varierer styrken på lukten i gangen. Når jeg kommer hjem så lukter ofte klærne mine røykelukt.

 

Dette er jeg så drita lei av, hva kan jeg gjøre med dette ? Hvilke rettigheter har jeg her ?

 

Hadde og satt pris på å fått dokumentasjon/linker på mine rettigheter som jeg kan konfrontere røykerene med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er umulig å bare si at de skal lukke døren. For døren går opp å igjen så mye at røykelukt vil det bli uansett + vi har og stort et møterom her som brukes nesten daglig av flere folk som ikke jobber i dette bygget, og gjett hvor alle røykerne går på skift. Så det vil ikke bli holdt uansett.

 

Det eneste som vil fjerne lukta er å fjerne røykerommet !

Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som om kollegaene dine gidder å åpne vinduet engang.

 

Noe som irriterer meg (vel, litt ihvertfall) på jobb er at de som røyker 5-7 sigaretter i løpet av arbeidsdagen jobber kanskje en time mindre enn oss andre. Men hvis jeg hadde lagt med ned til å sove, lest ei bok eller noe, da er DET ikke tilatt.

Lenke til kommentar
Hos oss går alle som røyker ut. Og samtidig er det ingen som kritiserer noen for å ta seg avbrekk i fra jobben. Pauser er viktig :)

 

Selvfølgelig er pauser viktig, du er heldig som kan ta like ofte pauser som røykerne på jobben din. Egentlig behøver jeg ikke så ofte pauser, så det er OK, det vare mere prinsippet jeg påpekte. Hva gjør du i den ekstra timen din per dag da?

 

Finnes det ingen regelverk som trådstarter kan slå i bordet med?

Lenke til kommentar
Hos oss går alle som røyker ut. Og samtidig er det ingen som kritiserer noen for å ta seg avbrekk i fra jobben. Pauser er viktig :)

 

Selvfølgelig er pauser viktig, du er heldig som kan ta like ofte pauser som røykerne på jobben din. Egentlig behøver jeg ikke så ofte pauser, så det er OK, det vare mere prinsippet jeg påpekte. Hva gjør du i den ekstra timen din per dag da?

 

Finnes det ingen regelverk som trådstarter kan slå i bordet med?

Jo, at han skal få lov til å jobbe i et røykfritt miljø, noe som han tydeligvis ikke gjør.

Lenke til kommentar

Eg sitter på diskusjonsforum, spiller biljard, får massasje, spiller poker, flyr helikopter, sitter og preiker eller et eller annet som faller meg inn.

 

Når det gjelder prinsippet med at røykere får mer "fritid" så ser eg poenget ditt, men eg har gitt opp å kritisere det eller å irritere meg over det. Eg tenker som så at å irritere meg over det reduserer livsgleden min og det å kritisere det kan skape dårlig arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...