Johnry Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Storm det er slett ikke lett å være en seilbåt i kjærlighetsstorm for alt jeg vil er å kle deg på meg føle fingrene tegne frysninger på kroppen min og kjenne pusten varme meg igjen jeg vil se innover deg og utforske alle nyanser vandre i dine dypeste konturer slik vil jeg også åpne meg for deg en drøm og et håp så vagt men likevell så sterkt at jeg blir sjøsyk av realiteten jeg undres jeg om det kunne blitt oss dersom du ikke selv hadde hatt vind i seilene på andre siden av min horisont --------------------------------------- Aldri alene to aldrende furutrær side om side med grener som omfavner den andre alltid svaiende gjennon vårbriser og snøstormer hvert år mer hardbarket enn året før i det vindstille ser de seg tilbake og mimrer om vinden som var de sikter mot og forbi skyene men med røtter godt plantet i jorda alltid står de mektig forenet som forbilder for kommende generasjoner for hver morgen kommer småfuglene kvitrende på de lystige toner som da grenene berørte hverandre for aller første gang ---------------------- Dette siste er skrevet om noen helt spesielle sekunder mellom meg og bestemoren min. Sekunder jeg minnes for alltid om 20 sekunder da jeg la min hånd i din slitne og du klemte med de små krefter som var igjen da varme smil omkranset tårevåte sjelespeil og alt ble sagt foruten ord setter pris på feedback... ikke vær redd for å være ærlig, jeg tåler det Endret 5. november 2009 av Johnry Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg liker dem alle, spesielt "Storm". Fine bilder males når jeg leser det. Det er ikke alltid så lett å skrive noe som er interessant for andre ut av veldig personlige opplevelser, men på en måte så klarer du å nå meg i diktet "Sekunder". Jeg får en følelse av at personen bak diktene har levd, og har noe av verdi å dele. Hvis jeg skal peke på noe negativt, så må det bli at rytmen kanskje ikke flyter like godt hele veien, og at likevel skrives med én "l". Hadde ikke hatt noe i mot å lese mer fra deg - stå på. Lenke til kommentar
Johnry Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Takk for hyggelig tilbakemelding. Nei, det er slett ikke lett å skrive om personlige opplevelser som er givende å lese for utenforstående parter og prøver å være bevisst dette når jeg skriver. Jeg har selv litt problemer med å se det du sier om at rytmen ikke alltid er flytende og synes det hadde vært hyggelig om du kanskje kunne pekt ut enkelte deler som du mener mangler flyt, slik at jeg gjerne kan se det selv og jobbe med det videre Kan forøvrig nevne at resten av diktene mine er å finne her: http://www.dikt.no/index.php?page=vis_teks...;BrukerID=39340 dersom du eller andre skulle ha glede eller interesse av å lese mer av det jeg har skrevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå