MjusicForLife Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg har VGA utgang i Pc'en men ikke i Tv'en. Hva trenger jeg får å få til å se dataen min på tv'en? På den linken er pc'en min: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...47-3687446.html Her er et bilde av baksiden tiv Tv'n: EDIT: Dere forvirrer meg! Det jeg skal bruke den til er å se vanlige filmer på TV'en, ikke noe HD. (Selv om det egentlig hadde vært digg å spille av Blu-Ray filmer på Tv'n i og med at jeg har bluray spiller på PC'en) Endret 2. januar 2010 av MjusicForLife Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 hei :-) 1. ingen vits i og bruke brun skrift eller noe større font enn det som er default på forumet :-) 2. hva slags innganger er det på TVen? (hvor gammel er den?) Du kan kjøpe en VGA kabel og sette på et adapter som funker med TVen din ;-) Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Tven har antakelig dvi, og en vga til dvi adapter er lett å få tak i. Men om pcen din er av nyere dato og ikke av de aller billigste, har antakelig den også dvi eller hdmi utgang. Dette vil, i de fleste tilfeller gi deg bedre bilde, samt at med hdmi trenger du ikke en ekstra kabel til lyd. Endret 5. november 2009 av southparkman Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 ... en vga til dvi adapter er lett å få tak i. Dette høres ut som en misforståelse. Adapter kan ikke brukes, man må ha en converter. Prisklasse fra 800 kr og oppover. http://www.cableworld.no/hdmi-tilbehoer/vg...CFQkD3god-BtuIQ Lenke til kommentar
macusa Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ta å les igjen du Hårek, så ser du fort att det er hos deg missforståelsen er VGA til DVI, Og så lenge det er DVI-A inngang på TV'en (noe det som oftest er) så holder det med en helt vanlig adapter som feks. selges på biltema her. Adapteren Hårek nevner brukes bare dersom TV'en ikke har Analog DVI inngang. (DVI-D eller HDMI) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har ikke sett TV'er med DVI inngang. Prøvde å lete litt på Samsung, men fant ingen. Fant heller ikke noe hos LG. PC skjermer pleier jo ikke ha analog DVI inngang. Det adapteret oppfatter jeg som DVI-A til VGA, som jo er det normale. Kanskje du kan hjelpe meg å finne noen slike TV'er? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) De flese nyere tver har dvi-a (og digital dvi i samme kontakt, har en egen betegnelse som jeg selvfølgelig har glemt), kabelen pluss adapteren jeg bruker kosta 250 spenn, så jeg regner med at du kan få adapteren billigere separat. Tven vår er heller ikke veldig ny og var ikke av de beste når den ble kjøpt heller. Edit: google ftw. De fleste nyere tver har dvi-i som er dvi-d (digital) og dvi-a i samme kontakt. Endret 6. november 2009 av southparkman Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har også til gode å se noen slags DVI inngang på TV.. De fleste har ihvertfall VGA og HDMI som kan brukes med PC. Om det ikke er VGA engang på trådstarters TV så er det kanskje et eldre CRT? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 ... De fleste nyere tver har dvi-i ... Kan du da i det minste komme med ett eksempel. Jeg ser bare HDMI kontakter på TV'er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg har også til gode å se en tv med DVI-inngang. Kun VGA. Lenke til kommentar
macusa Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Har dårlig tid akkurat nå, men kan jo gi ett par eksempler bare for å vise att det finnes. Greitnokk så er det bare 1 av disse som har Dvi-I, men poenget med att det finnes TV'er med DVI består okke som.. Forrige Viewpia tv'en min hadde også DVI. Samsung LT-P468W, PPM42M7HB, P2570HD, HP-P4261, 400PXN... Men skal trekke tilbake den kommentaren att nyere tv'er som regel hadde DVI-I.. for det er jo langt fra sannhet.. så det beklager jeg for. Endret 6. november 2009 av macusa Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ingen grunn til å forvirre trådstarter ytterligere... Om du kan fortelle hvilke innganger tv-en din har, samt hvilke utganger PC-en har, så kan vi nok hjelpe deg. evt. kan du ta bilder av dem om du ikke kan navnet, eller gi oss navn på tv-en og skjermkortet i pc-en. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hva skulle poenget med å bruke et DVI-A/I=>VGA-adapter være når det normalt sett er VGA-inngang oftere enn DVI-A/DVI-I? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Er visst mange som blir forvirret i denne tråden. Er det noen som har foreslått DVI-A/I=>VGA-adapter? Når man svarer slik bør man sitere akkurat det man kommenterer, så er det lettere å se hva du mener. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Svar nummer 4. Siden det hele veien nå er blitt diskutert DVI-I spesifikt ser det ut som, så er det jo klart at det ikke er snakk om DVI-D. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Er det da innlegg #5 du referer til, så har jeg allerede kommentert at forslaget var ubrukelig. Edit: ble visst litt forvirret selv. Endret 8. november 2009 av Hårek Lenke til kommentar
MjusicForLife Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Dere har bare forvirret meg mer nå... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Du må ha en konverterer for å kunne koble til, f.eks noe slikt: http://www.cableworld.no/hdmi-tilbehoer/vg...i-converter.asp Lenke til kommentar
macusa Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ser nå at du har inkludert hvilken PC og innganger du har på tv'en Og det billigste vil være denne kabelen fra Biltema Eller fra ebay Dette er da en VGA til RGB kabel slik at du kan koble den inn på EXT3 på tv'en din. Konverteren til @nahojdat fungerer også udmerket, men er myyyye dyrere.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 PC over component er helt forferdelig så det brydde jeg meg ikke med å linke til engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå