Liquid Crystal Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Hei Har seg sånn at jeg prøver å finne ut hvorfor responstiden min er så utrolig dårlig mot spillservere (hovedsakelig l4d), til tross for nylig oppgradert linje. Jeg kjørte noen enkle tester og skjønner ikke helt hva som er feil. Problemet: Jeg spiller left 4 dead. Er koblet direkte i en Linksys WRT54GL ruter (flashet fra standard firmware til nyeste DD-WRT firmware) som går videre til et canal digital modem. Spillets egen responstid måler sier jeg ligger på 100+ MS til en hver tid. Varierer fra 100-170(peak). Serveren jeg sitter på har IP 92.48.112.222 og bruker port 27016 til l4d. Av ren nyssgjerrighet går jeg i cmd og kjører komandoen "ping -t 92.48.112.222", og lar denne stå å kjøre et par min. Den returnerer med et gjennomsnitt på 54ms. Noen som vet hva dette skyldes? Eller enda bedre; har en løsning? Skal spille en ESL match om 30 min, så svar gjerne litt fort! ^^ Mvh. LC Endret 5. november 2009 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Spillet opererer sannsynligvis med større pakkestørrelse enn ping-kommandoen. Du kan øke pakkestørrelsen med parametre til ping. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Ish Ser likere ut når jeg bruker 96 bytes istedenfor 32 ja. Da er det bare en dårlig linje da gitt... Er langt fra ekspert på området. Men håpet å ende på litt bedre enn >100 ms med en 10/1.8mbps linje =/ Endret 5. november 2009 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Pingtiden er avhengig av avstanden til serveren, da. Hastighet på linja er ikke så viktig, bare det er nok båndbredde til å overføre pakkene. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hvis du skipper routeren a? Fortsatt tregt? Hva med fra andre pcer? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Fant en annen løsning. Har spilt cs 1.6 en stund og fatter ikke at jeg ikke har tenkt på dette før. I console sett: cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 rate 30000 Ellers takk for svar folkens! Hvis du skipper routeren a? Fortsatt tregt? Hva med fra andre pcer? Er ikke en mulighet. Da flere på lokalnettverket spiller samme spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå