Gå til innhold

[LØST] Problemer med ny disk på Vista

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kjøpt meg en Western Digital Caviar GreenPower 1TB (32MB cahce). Jeg monterte denne og fant samtidig ut at mitt Cooler Master Centurion 590 var svært kinkig å bytte/sette inn ny HDD i, men nok om det. Jeg boota PCen og kom inn i Windows og så til min store forskrekkelse at min splitter nye 1TB disk ikke var der. Men den ble oppdaget av SpeedFan, og den er i enhetsbehandling (bilde). Siden planen var å legge inn Win 7 Pro 32bit på den starta jeg Win 7 installasjonen og kom til der jeg skulle velge hvor jeg ville installere, der var kun min gode gamle(egentlig ikke gammel) Samsung SpinPoint F1 500GB og den eksterne HDDen.

Dette var alt jeg har å si om saken i skrivende stund, håper noen kan hjelpe meg! : )

På forhånd takk!

-Thomas

PS! kan legge til at jeg har Windows Vista Home Premium 32bit, om noen vil ha mer specs kan jeg linke til en tråd på OC forumet der jeg har mer info.

post-142191-1257445450_thumb.jpg

Endret av Thomas ST
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg merka og høgreklikka "diskbehandling" i din siste post og valgte "søk med Google" i menyen som spratt opp (i min Opera nettleser). Fyste treff var; http://support.microsoft.com/kb/309000/no - med teksten;

Slik bruker du Diskbehandling

Slik starter du Diskbehandling: Logg på som administrator eller som et medlem av Administratorer-gruppen.

Klikk Start, klikk Kjør, skriv inn compmgmt.msc, og klikk deretter OK.

Det går an å søke etter hjelp på eiga hand før ein spør andre!

Lenke til kommentar

Skal huske det neste gang Dabola, men jeg vart litt 'opprådd' som vi sier her da jeg ikke fant noe med Vista sin finfine søkefunskjon i startmenyen. Dessuten var ikke bruksanvisningen din for Vista :).

Uansett, nytt problem. Ett bilde sier mer enn tusen ord (untatt noen få som følger straks). Jeg høyreklikka den nye disken og valgte "Nytt Enkelt Volum" og fulgte instrukser med bl.a maks størrelse på partisjon osv. Prøvde med og uten reformatering.

EDIT:Fant ut det med initialiseringen, men nå spørs det hvilken partisjoneringsmetode jeg skal bruke for på initialisere?

post-142191-1257447106_thumb.jpg

Endret av Thomas ST
Lenke til kommentar

Men det er er ikke noe problem ;)

Har hatt samme problem selv!

Men husker ikke hvordan jeg fiksa det :wallbash:

EDIT: etter en rask titt i hjelpen til Diskbehandlig:

Slik initialiserer du en ny disk: 

I Diskbehandling høyreklikker du disken vil initialisere, og deretter klikker du Initialiser disk.

I dialogboksen Initialiser disk velger du disken(e) du vil initialisere. Du kan velge om du vil bruke partisjonsstilen hovedoppstartssektor (MBR) eller GUID-partisjonsstabell (GPT).

Endret av Tom Ølboks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...