erikb Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har en SAAB 04' 9-3 Aero som jeg har hatt litt problemer med i det siste. For en stund siden var tanken nesten tom, så jeg fyllte full tank. Dagen etter merket jeg kraftig "risting" eller lugging under stor akselerasjon. Virket som at bilen ikke gikk helt rent eller ikke fikk nok bensin. Under normal kjøring og tomgang går den som en klokke. Motoren var da trimmet med BSR, så jeg satt den tilbake til originalsoftware. Problemet ble litt mindre, men fortsatt absolutt til stede. Tenkte at dette kunne skyldes kondens, så jeg fyllte på kondensfjerner, og ny bensin. Ingen hjelp der. Så tok jeg den inn på verksted. De skiftet tennplugger, igjen, ingen forskjell. Nå har jeg kjørt en stund og tilpasset kjørestilen så jeg dette ikke skjer. Her om dagen merket jeg at problemet var borte, så jeg kjørte ganske hardt en stund for å prøve å fremkalle det. Klarte det såvidt etter en stund. Da var tanken nesten tom. I dag fyllte jeg halv tank, og med en gang merket jeg at det var tilbake for fullt. Skal også sies at bilen må kjøres skikkelig varm før dette skjer. Noen ideer? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Falsk luft? noe galt med noen vakumslanger? Lenke til kommentar
erikb Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Kan du utdype? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Er ikke så sinnsykt inne på det der, men hadde det ihvertfall på en av mine tidligere biler Gikk ikke ordentlig men så fant jeg ut att ene vakumslangen var løsnet der hvor den var fast i filterboksen en liten slange bare. Men hva mener du med skikkelig varm? at nåla er plassert midt i mellom topp og bunn på temperaturmåler? Lenke til kommentar
erikb Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Er ikke så sinnsykt inne på det der, men hadde det ihvertfall på en av mine tidligere biler Gikk ikke ordentlig men så fant jeg ut att ene vakumslangen var løsnet der hvor den var fast i filterboksen en liten slange bare. Men hva mener du med skikkelig varm? at nåla er plassert midt i mellom topp og bunn på temperaturmåler? Ja, at man har kjørt i en 15-20 min kanskje. Har sett over slanger, fant ingen ting. Men det skader vel ikke å se over en gang til Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hmm coil eller slutttrinn pga at den må bli varm. Sitter vel sånn coilbru på de der tror jeg. Om det har noe med bensintilførselen kan hende, men det henger ikke helt på greip med tempraturer og hvor mye du har på tanken. Kjøp kjølespray og guff ned hele coilen neste gang det skjer. Blir det bra da? enn så lenge. Bør ligge en feilkode på det har du sjekka det? Enkelte bilmodeller bruker tenningsdeler når dem blir trimmet. Plugger, kabler og coiler. På modeller som sliter med dette merker du stor forskjell på kvaliteten fra forskjellige levrandører. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Hmm coil eller slutttrinn pga at den må bli varm. Sitter vel sånn coilbru på de der tror jeg. Om det har noe med bensintilførselen kan hende, men det henger ikke helt på greip med tempraturer og hvor mye du har på tanken. Kjøp kjølespray og guff ned hele coilen neste gang det skjer. Blir det bra da? enn så lenge. Bør ligge en feilkode på det har du sjekka det? Enkelte bilmodeller bruker tenningsdeler når dem blir trimmet. Plugger, kabler og coiler. På modeller som sliter med dette merker du stor forskjell på kvaliteten fra forskjellige levrandører. Feilkoder er sjekka, fikk motorlampa en gang på motorveien da dette skjedde. Men den feilkoden gjalt noe med "girvelger". Kan ikke skjønne at det er relatert til problemet? De har jo bytta tennplugger på merkeverksted, burde de ikke ha sjekka coiler også da? BSR er jo en anerkjent levrandør på trim til Saab, og har aldri hørt om noen problemer med forbruk av tenningsdeler før. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg hadde problem med at gasspedalen hang seg opp på min. I tillegg så lugget det litt. Det viste seg å være nedsotet gassspjel. Har du sjekket det? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Dårlig turbo? Ryker den noe, isåfall hvilken farge på eksos? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Har hatt et lignende problem. Byttet fordelerlokk og pluggledninger og bilen blei friskmeldt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå