Gå til innhold

CPU og hovudkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har da tre alternativer.

Hovedkort= Intel P55, eksempelvis: Asus Maximus III Formula, Asus P7P55D Deluxe

CPU= Intel Core i5 750 eller Intel Core i7 860

Hovedkort= Intel X58, eksempelvis: Asus P6T Deluxe V2, Asus Rampage II GENE

CPU= Intel Core i7 920

Hovedkort= AMD 790FX, eksempelvis: Asus Crosshair III Formula, MSI 790FX-GD70

CPU= AMD Phenom II X4 965 Black Edition PS-PS: ny revisjon av Phenom II X4 965

Lenke til kommentar

Ikke galt. Men du kan jo heller vurdere Antec Nine Hundred Two, så bruke de ekstra kronene på et Radeon HD 5850 skjermkort istedet.

En liten Edit;

Nå vet ikke jeg hvordan du vurderer. Men en liten detalje som kan være verdt å merke seg er layouten på hovedkortet, og da tenker jeg på avstanden mellom PCIe slottene. Selv om det vil være mulig å kjøre to eller flere skjermkort, er varme et relativt stort problem på hovedkort hvor skjermkortene er for tett innpå hverandre.

Det å kunne kjøre SLi eller Crossfire kan være en billig oppgradering ved senere anledning. Istedet for at du må ut med et nytt skjermkort om si et par år, kan du heller kjøpe et til identisk skjermkort som det du har til gjerne halvparten av prisen, og disse to kortene kan gi deg samme eller bedre ytelse enn et enkelt nytt kort. Merk nå at jeg sa ordet kan. Det hele kommer jo selvfølgelig alt ann på hva slags nytt skjermkort du kjøper. Til eksempel vil et GTX 295 skjermkort være bedre enn to GTS 250 skjermkort. Men to GTS 250, eller et ekstra GTS 250 kort vil gi like god om ikke bedre enn et enkelt GTX 260 skjermkort.

Jeg er ikke alltids den beste til å forklare, så jeg håper du kjønner hva jeg mener.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...