hagman99 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hallo trenger hjelp med å velge CPU og hovedkort.. hlest under 2.500 kr for begge to men ikkje tilsamen Tenker på best ytelse, og hovedkortet bør ha ddr3 minne og quad-core eller mer, men trenger hjelp til å velge :S Tips til noe bra? Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) har du de andre delene fra pcen, eller er det bare de delene du mangler før du skal bestille? Endret 5. november 2009 av -silenz- Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Du har da tre alternativer. Hovedkort= Intel P55, eksempelvis: Asus Maximus III Formula, Asus P7P55D Deluxe CPU= Intel Core i5 750 eller Intel Core i7 860 Hovedkort= Intel X58, eksempelvis: Asus P6T Deluxe V2, Asus Rampage II GENE CPU= Intel Core i7 920 Hovedkort= AMD 790FX, eksempelvis: Asus Crosshair III Formula, MSI 790FX-GD70 CPU= AMD Phenom II X4 965 Black Edition PS-PS: ny revisjon av Phenom II X4 965 Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Intel Core i7 860 og Asus Maximus III Formula. Eller AMD Phenom II X4 965 Black Edition og Asus M4A79T Deluxe. Se for øvrig HW's test av Asus M4A79T Deluxe her. Innrømmer jeg er litt svak for Asus' produkter, da jeg bare har gode erfaringer med dem opp gjennom årene. Lenke til kommentar
hagman99 Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...D1-D027E5259845 dette er oppsettet Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Ikke galt. Men du kan jo heller vurdere Antec Nine Hundred Two, så bruke de ekstra kronene på et Radeon HD 5850 skjermkort istedet. En liten Edit; Nå vet ikke jeg hvordan du vurderer. Men en liten detalje som kan være verdt å merke seg er layouten på hovedkortet, og da tenker jeg på avstanden mellom PCIe slottene. Selv om det vil være mulig å kjøre to eller flere skjermkort, er varme et relativt stort problem på hovedkort hvor skjermkortene er for tett innpå hverandre. Det å kunne kjøre SLi eller Crossfire kan være en billig oppgradering ved senere anledning. Istedet for at du må ut med et nytt skjermkort om si et par år, kan du heller kjøpe et til identisk skjermkort som det du har til gjerne halvparten av prisen, og disse to kortene kan gi deg samme eller bedre ytelse enn et enkelt nytt kort. Merk nå at jeg sa ordet kan. Det hele kommer jo selvfølgelig alt ann på hva slags nytt skjermkort du kjøper. Til eksempel vil et GTX 295 skjermkort være bedre enn to GTS 250 skjermkort. Men to GTS 250, eller et ekstra GTS 250 kort vil gi like god om ikke bedre enn et enkelt GTX 260 skjermkort. Jeg er ikke alltids den beste til å forklare, så jeg håper du kjønner hva jeg mener. Endret 6. november 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå