Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli venn med henne igjen?


Anbefalte innlegg

Ok, det har seg slik. Jeg ble venn med en kjempe grei jente, vi rotetet litt i starten, flørtet osv. Etter noen par mnd med flørting spurte jeg om dette ville gå noen vei, som forhold. Hun svarte at hun trengte mer tid. Og nå har alt bare sklidd fra hverandre, vi begge har gjort dume ting, som baksnakket og snakket dritt. Så jeg skjønner godt hvorfor hun ikke vil snakke med meg, det hele startet med at jeg sa at jeg har sluttet å bry meg om henne til en "venn", som sa det videre igjen til henne. Hun ble forbanna og snakket dritt til meg, og jeg forstod ikke hvorfor hun svar sint på meg. Han som sa det videre til henne, sa noe mer enn at jeg ikke brydde meg om henne, han sa at jeg sa at hun var ubrukelig, stygg og feit. Og jeg ble da forbanna og begynte å ty til vold, og fikk gidd han en sikkelig omgang. Så hun dama trodde jo på han, så nå vil hun ikke snakke med meg i det heletatt. Jeg har prøvd å rette opp i ting, men har ikke gått noen veier. Kan så si, ja jeg liker henne, men akkuratt nå er jeg langt i fra interesert i et forhold med henne. Men bare lyst å få henne som venn igjen. Jeg har bådde vært snill, og spurt om hun trenger hjelp til ting og tang, det var en gang hun skulle flytte noe med 10 bord fra et rom til et annet, og jeg spurte om hun trengte hjelp. Eneste jeg fikk tilbake var et surt dritt komentar tilbake.

Hun har snakket dritt til meg, baksnakket meg, sagt rykter om meg. Men jeg klarer ikke å gi slipp på henne.

 

Dere lurer vel på hvorfor jeg vil være venn meg henne. Jeg sitter vel igjen med "eiefølelser", og jeg blir happy når hun snakker til meg eller i det heletatt sitter ved siden av meg. Hun går ofte alene, har ofte bare lyst å gå bort til henne og spørre hvordan det går med henne, liksom bry meg. Men det er ikke alltids like lett når hun ikke vil snakke med meg, og resultatet av alt er at jeg ikke "tør" å gå bort til henne.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste du kan gjøre for å redde vennskapet er opplagt... snakke med henne.

Hvordan skal jeg få snakket med henne og hva skal jeg si... tenker du da.

 

Legg vekk alt du har av stolthet (en av menneskets store svakheter) og gå bort henne oppriktig hvor du viser med alt du har (kroppspråk tonefall osv) at du ønsker å snakke med henne fordi det har oppstått noen misforståelser og at du vil rense luften mellom dere. Tilnærmingen mot henne må være ydmyk og dersom hun er verd å ha som venn vil hun da snakke med deg.

 

Først begynner du å fortelle hvor leit du synes situasjonen er, for så gå over i å forklare nøyaktig situasjonen fra din side og vise forståelse for hennes reaksjon. Si at hun er ei kjempehyggelig jente som betyr mye for deg og at du har et ønske om å bygge videre på den vennskapelige relasjonen som oppstod i utgangspunktet. Kan gjerne også bruke litt humor utover i samtalen, men ikke overdriv det. Viktig å avslutte samtalen med en god stemning.

 

Its the only way, og jeg garanterer at det funker ;)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å snakke med henne, hender ofte at jeg forklarer at jeg ikke sa hun var ubrukelig eller noe sånt.. og så sier hun ikke tror på meg, og der står jeg.. Uten å få ut et ord.

 

dersom du har gjort det på riktig måte vil jeg anta at hun ikke er mottakelig for vennskap og av mangel på villighet over å søke sannheten og la tvilen komme deg til gode. kanskje hun ikke er riktig person for deg likevell, eller kanskje du må ta tiden til hjelp. å snakke til et menneske som har låst seg fast i en formening om sannhet kan ofte være som å snakke til en vegg, nemlig poengløst.

Lenke til kommentar
Så jeg får bare gi henne tid da.

 

Jeg tror nok at når jeg får dame igjen, så er hun glemt.

 

Ja det er nok best, etter min mening ihvertfall. bare pass på å gi henne positiv oppmerksomhet imens du venter.

 

Hehe, tja... i og med at du sa du ikke var ute etter et forhold med henne, men et vennskap blir det jo litt annerledes.

selv om kjærlighet ofte tar vekk tanker fra andre ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...