Gå til innhold

Utstyr eller optikk til natur/byer osv

Gjest

Anbefalte innlegg

Smelt smøret og rør det med sukker og egg.

Rør inn mel og bakepulver.

Smør en rund springform.

Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene.

Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker.

Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen.

Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg tenker på det hele tiden, men det eneste jeg kan gjøre på et speilrefleks og ikke på dette, er å bruke manuell fokus som fungerer. Men spørsmålet er om det går an å kjøpe optikk som passer til speilrefleks. Skal jeg skifte kamera vi jeg gjøre nøye undersøkelse først, men vil ikke måtte skifte ut alt utstyret også. spørsmålet er egentlig om all optikken til Canon passer til alle kameraene deres?

Lenke til kommentar

oi. Det regnet jeg ikke med. Det var en strek i planen. Så spørsmålet er nå om jeg skal skaffe meg optikk til denne uten mulighet til å gå videre, eller om jeg skal gå over nå til speilrefleks. Jeg er ganske satt ut nå.

Lenke til kommentar

hva synes du/dere jeg skal gjøre? jeg kan i hvertfall ikke holde meg til g10 sitt utstyr. jeg har planlagt å gå videre men var ikke forbret på at det skulle gå så fort. Jeg kan enten holde meg til det jeg har uten å kjøpe noe ny optikk eller jeg kan begynne å tenke på speilrefleks. jeg må jo gjøre det før eller siden. men det er mange beslutninger som må taes først.

Lenke til kommentar

Vær fornøyd med kameraet ditt, og ikke tenk på hva du kunne hatt. G10 er ikke noe dårlig kamera. Så kjøper du heller speilrefleks når det er på tide med nytt kamera.

Vet rådet mitt kan være vanskelig å følge, jeg klarer det ikke selv (og sitter derfor på en del utstyr jeg fint kunne klart meg uten). Har du samme problem som meg, så kjøper du deg et speilrefleks med en gang, og har dette sammen med G10. At det kan være greit med et lite kompaktkamera i tillegg til DSLR til de gangene speilrefleks blir for stort, kan være en fin unskyldning du kan bruke overfor samvittigheten din.

Lenke til kommentar

Du får til ganske bra bilder og bruker tid på redigering,du er høyt og lavt for å utfordre dine kunnskaper.

For og være ærlig så tror jeg du har vokst fra kompakten,det og sette på forsattslinser vil bare redusere bildekvaliteten.

Ville nok fått tak på et Canon 400/450D brukt og kjøpt en 50mm f/1,8 og begynt å leke med dybdeskarphet.

Hvorfor Canon,du har kompetanse på programmene og brukergrensesnittet er ganske likt i forhold til G10 og du har et enormt utvalg på både orginalobjektiver og omtrent alle typer gamle objektiver med bruk av adapter,noe jeg tror du vil like og utforske på sikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...