Pentumsmart Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei. Kjøpt meg ny 42" LG Full HD og er superfornøyd, men har et problem. Når jeg spiller PS3 spill, er lyden ute av sync. Den kommer ca. et halvt sekund senere. Testet på COD4 (værst), Uncharted 2 og Prototype. Det som er merkelig er at lyden passer hvis jeg klikker meg rundt på PS3 menyen eller ser på en DVD film (har ikke blu-ray). Jeg har prøvd å stille inn på lydinnstllinger (slått av surround feature, etc), men ingenting funker. Prøvde også å bytte HDMI kabel, men samme problemet. Den ene HDMI kabelen jeg har er splitter ny, og er av 1.3 (tror den andre er og). Satte inn HDMI kabelen i alle inngangene, samme. Hva er problemet? Setter pris på raske og gode svar, vil fikse dette fortest mulig! Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Ingen svar ? Mods kan kanskje flytte denne til TV - forumet? Kanskje fler har peil der? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Om du har mulighet til dette så ville jeg ha prøvd følgende. Prøv en annen ps3 på din tv. Prøv din ps3 på en annen tv. Tror mest på at tv'en er feilkilden. Prøvd å endre på lyd output innstillingene inne på ps3? Endret 5. november 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Takk for svar! Ser ut som jeg har funnet ut løsning! Ved å gå på Audio Output Settings, og så HDMI (siden det er det min er koblet opp til), istedet for å trykke automatic, trykker jeg manual. Så fjerner jeg krysset for Dolby Digital 5.1 Ch. Da lagger ikke lyden mer! Må ofres med at lyden blir dårligere, noe som er kjipt. Med Dolby Digital 5.1, var det mye bedre surround. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Bra det løste seg. Tydeligvis noe i oppsettet ditt som ikke henger med vinn i lotto og kjøp alt nytt! Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Det er drømmen Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) I følge LG sine hjemmesider sliter den med å sende DTS lyd i sync, skal kunne bruke vanlig Dolby surround uten problemer. Bruker du høytallerne på TV'en eller er den koblet videre med TOS-link til ett surround annlegg? edit: Vil tro du bruker surround anlegg, da skal det ikke være noe problem så lenge det ikke er DTS. Vurderer å bestille en LG 42LH4000 om ikke lenge så kan eventuelt se om jeg får samme problemet og om jeg finner en løsning på det. Prøv en DVD med DTS lydspor og se om det fortsatt er problemer. Endret 6. november 2009 av spiderworm Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Jeg bruker TV- høytalerne. Derfor jeg syns det er så rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå