Gå til innhold

Lagring/backup av store mengder data

Titanic

Anbefalte innlegg

Jeg har rundt 6000 gb med data som jeg skulle ha tatt backup av. Tenkte at det kunne vært praktisk med et litt stort harddiskkabinett av noe slag. Jeg har sett på dette (Onnto DataTale), men det har bare plass til 4 harddisker, noe som går greit hvis jeg kjøper disker på 1,5 tb, men det hadde vært en bonus om det finnes produkter som har plass til noen disker til.

Har dere noen erfaringer med dette produktet, eller kjenner dere eventuelt til alternativer som ikke koster mer enn, tja, 8000 kroner til sammen, inkludert harddisker? Hvis prisen presser seg opp mot 8000 kroner, vil jeg naturligvis at det skal være plass til en del mer enn 6000 gb.

Endret av selters
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er også kraftig utenfor budsjettet nevnt siden lian li cube koster flesk med alt tilbehøret du trenger for og putte i alle de diskene.

men skikelig backup av 6000gb for den prisen blir vel dvd plater ca eneste alternativet, som blir umåtelig upraktisk.

2nd best blir vel 14stk 1tb harddisker til 550kr som er 7700kr uten noe tilbehør/kabinetter.

7x1tb disker så har du backup av nesten 6,5tb, så et ekstra identisk sett siden disker er bare snakk om tid når de dør så et sett ville ikke være noe backup men en kopi.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Jeg er bare litt nysgjerrig, trenger ikke å svare hvis du ikke vil... 6000 gb med data... Hva er det du har egentlig?

Filmer, dokumentarer, lydbøker, ebooks, egne bilder, videoer og lydopptak, musikk, instruksjonsvideoer for gitar, kampsport og annen trening, MMA events og highlight-filmer, konserter, programvare, serier samt litt av hvert. Noen ting tar stor plass, andre ting tar mye mindre plass. Til sammen er det nok ikke mer enn kanskje 4000 gb, men det er greit å ha litt plass til overs slik at jeg kan få litt system i alle filene. Jeg har ikke sett, lest eller hørt på alt, men 5000 kr er ikke mer enn mange har betalt for et stort oppslagsverk i mange bind eller en eller annen samling av DVD-er, bøker, CD-er eller lignende, så jeg synes det er verdt pengene å ta vare på. Artig å alltid ha noe interessant å se, lese eller høre hvis jeg kjeder meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...