Gjest Guest_Gutt17_* Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har sex med kjæresten og holder på lenge. Når hun skal fulføre dt, å runker meg, kjenner jeg at det begynner å prikke i hendene. De sovner. Her om dagen sovnet plutselig kjekene mine, og det var skremmende! Jeg var redd for at hodet fikk for lite blod eller noe sånn. Jeg tror jeg hyperventilerte, men er det normalt at jeg begynner å sovne i ansiktet?? takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Gutt17 igjen Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har sex med kjæresten og holder på lenge. Når hun skal fulføre dt, å runker meg, kjenner jeg at det begynner å prikke i hendene. De sovner. Her om dagen sovnet plutselig kjekene mine, og det var skremmende! Jeg var redd for at hodet fikk for lite blod eller noe sånn. Jeg tror jeg hyperventilerte, men er det normalt at jeg begynner å sovne i ansiktet?? takk for svar fant ut av det. Det er et av symptomene at det prikker rundt munnen og man kan svime av. Så da lurer jeg på hva man kan gjøre for å unngå dette! Skal se om det funker og slappe mere av og ikke bli så opphisset. Takk for forslag uansett Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hæ, kødder du? Altså at det kribler i hender, lepper og ellers resten av ansiktet? Det er ikke noe farlig, det er bare at du er i "ekstase", og det er en av dem deiligste følelsene som finnes. Ligg og nyt det, det er herlig! Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 haha føles som jeg har bomull i øra og kiler i ansiktet selv etter en hard økt. det er ikke farlig - får noen ganger insane øresus etterpå også. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har opplevd det samme, gikk bra, jeg døde ikke. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Ah, merkelig! Har opplevd den numne følelsen bre seg som prikker i ansiktet og kjent susen hyle i ørene mine, trodde jeg var den eneste Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Det at man opplever at "foten sover", eller får lignende følelse i en annen kroppsdel, f.eks. i hånden, er tegn på at den nerven som har med den kroppsdelen å gjøre, er under en eller annen påvirkning. Det vanligste er jo f.eks. når vi sitter med beina i kors for lenge, da vil det oppstå et mekanisk press på nerven til foten, like under og på siden av kneet, og dette presset vil hindre nerveimpulsene å gå gjennom nerven på vanlig måte, og så får vi "beinet sover"-opplevelsen. Når man fjerner presset mot nerven, så forsvinner følelsen etter hvert. Der finnes en rekke andre mulige årsaker til at man kan få slike parestesier, og blir det verre, så er mitt helt klare råd, at du går til din lege og tar dette opp med legen, som da sannsynligvis vil henvise deg til en undersøkelse som heter nevrografi. Dette er en undersøkelse hvor man sender en svak strøm gjennom den aktuelle nerven, for å finne ut hvor det er problemer med nerveimpuls-gjennomstrømningen. På den måten finner man ut eksakt hvor problemet er lokalisert, og hva slags problem det er, og på den måten kan man ta stilling til hva slags behandling som evt er tilgjengelig eller nødvendig. En alternativ forklaring er at symptomene kommer fra en nerve som der hvor den går ut fra ryggmargen, f.eks. ved at der er trange forhold for nerven eller en skive som trykker på den e.l., og dette vil man også utrede, evt med CT eller MR av nedre del av ryggen. Det er ikke vanlig at dette oppstår under sex Endret 5. november 2009 av Mantoius Lenke til kommentar
pi. Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har du kilder på dette, eller har du studert dette? For jeg har opplevd det, ikke i selve akten, men i forspillet. Ser også at andre sier de har erfart det. Så det må jo nesten være vanlig? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Er det bare jeg her som klarer å nyte denne gode følelsen? oO Tror egentlig dette er et resultat av utslipp av diverse stoffer fra hjernen når man har god sex, uten at jeg har noen som helst kilder i ryggen på det utsagnet Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg oppfattet det som han mente parestesier som er følelsen du får når du f.eks sitter på foten alt for lenge og det oppstår ubehaglig "prikking" - Typisk "foten sover"-følelse. Og ja dette har jeg kilder på. http://www.lommelegen.no/336429/parestesier Meget mulig jeg har tolket trådstarter feil, men parestesier er ikke normalt som kosekvens av sex. Endret 5. november 2009 av Mantoius Lenke til kommentar
Gjest Gutt17 igjen Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det jeg hadde var hyperventilering. Det kan man lese om. Bare søk på google. Men jeg syns ikke det var digg, men.. rart. Jeg skjønte ikke hvadet var. Jeg ble redd for å besvime eller noe sånn, fordi hodet trenger blod, og når jeg kjente at jeg sovna i ansiktet, ble jeg sjokkert:P Jeg hadde sex igjen, og da kjente jeg at den ene hånda begynte å sovne, så da tok jeg tipsene jeg har lest, pust lange vanlige åndedrag. Det funka, og hånda "våkna" igjen:D Mysterium løst! Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det jeg hadde var hyperventilering. Det kan man lese om. Bare søk på google.Men jeg syns ikke det var digg, men.. rart. Jeg skjønte ikke hvadet var. Jeg ble redd for å besvime eller noe sånn, fordi hodet trenger blod, og når jeg kjente at jeg sovna i ansiktet, ble jeg sjokkert:P Jeg hadde sex igjen, og da kjente jeg at den ene hånda begynte å sovne, så da tok jeg tipsene jeg har lest, pust lange vanlige åndedrag. Det funka, og hånda "våkna" igjen:D Mysterium løst! Enig med den hyperventileringteorien. Det er kjent fra bl.a. fridykking, hvor man tar lange åndedrett i ett minutt eller to før man dykker. Samme symptomer. Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 haha føles som jeg har bomull i øra og kiler i ansiktet selv etter en hard økt. det er ikke farlig - får noen ganger insane øresus etterpå også. Jeg begynte og grine av öresusen :'( trodde jag fikk tinitus xD Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) ....... Endret 7. november 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det jeg hadde var hyperventilering. Det kan man lese om. Bare søk på google.Men jeg syns ikke det var digg, men.. rart. Jeg skjønte ikke hvadet var. Jeg ble redd for å besvime eller noe sånn, fordi hodet trenger blod, og når jeg kjente at jeg sovna i ansiktet, ble jeg sjokkert:P Jeg hadde sex igjen, og da kjente jeg at den ene hånda begynte å sovne, så da tok jeg tipsene jeg har lest, pust lange vanlige åndedrag. Det funka, og hånda "våkna" igjen:D Mysterium løst! Hyperventileringen kom sikkert av at du ble redd for hvorfor det kribla, sagt det før og sier det igjen, nyt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg