Gå til innhold

Hvordan er militærpolitiet?

p0pc0rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg lurer på hvordan er oppgavene til militærpolitiet i forsvaret? Har man noe lettere for og komme inn på politihøyskolen om man har vært militærpoliti?

Les mer om dette på http://www.mil.no/felles/fkl/start/avdelin...pa/forstegangs/

Formelt sett gir det deg ingen fordeler å ha vært MP når du skal søke PHS, men det vil vel være nærliggende å tro at et våkent hode vil klare å tilegne seg en del kunnskap og erfaring som vil gjøre at en stiller noe sterkere ved intervjuet, forutsatt at man da klarer å fremme disse kvalitetene på en ydmyk, men samtidig overbevisende, måte. En vet uansett aldri hvilken vei opptaksrådet hopper ;)

Lenke til kommentar

finner ikke saken nå, men sto en artikkel i vg eller no om at phs ikke nødvendigvis ser positivt på folk som har vært MP. Dette for at MP og militæret har annet fokus en det politiet har.

Vet ikke mye om MP men det jeg har hørt er det harde opptakskrav, har sett mange folk gå rundt med grussekker på ryggen eller stått ute kl 0600 om morgenen og øve på ad-sam. Mange jeg tjenestegjorde sammen med røk ut derfra.

Lenke til kommentar
finner ikke saken nå, men sto en artikkel i vg eller no om at phs ikke nødvendigvis ser positivt på folk som har vært MP. Dette for at MP og militæret har annet fokus en det politiet har.

Vet ikke mye om MP men det jeg har hørt er det harde opptakskrav, har sett mange folk gå rundt med grussekker på ryggen eller stått ute kl 0600 om morgenen og øve på ad-sam. Mange jeg tjenestegjorde sammen med røk ut derfra.

jeg gikk på mp skolen i nesten tre mnd. så hev dem meg ut pga noe vandel opplegg som ikke stemte.. jaja. fikk nå god gratis trening :)

Lenke til kommentar

jeg gikk på mp skolen i nesten tre mnd. så hev dem meg ut pga noe vandel opplegg som ikke stemte.. jaja. fikk nå god gratis trening :)

Kan aldri tenke meg at det ikke stemte. Hvis du står registrert som straffedømt i STRASAK, er du straffedømt - det dukker ikke plutselig opp merknader på personer uten at noen har lagt det inn ;)

Dersom du mente at det var feil, forsøkte du å klage, da? Hvis jeg var feilaktig reistrert med anmerkninger på "rullebladet" eller i noen av politiets registre, hadde jeg prøvd å gjøre noe med det...

Det er for øvrig ikke MP eller andre avdelinger som på egen hånd finner på å kaste deg ut pga manglende plettfri vandel, det er FOST (Forsvarets sikkerhetstjeneste) som foretar sikkerhetsklareringer. Det er uansett en helhetsvurdering, slik at det fortsatt er mulig å få sikkerhetsklarering dersom det straffbare forholdet er mindre alvorlig eller ikke relevant for tjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...