ballefant Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei! Jeg har i øyeblikket en rimelig _grei_ pc. Handlet den i 2006 men har oppgradert underveis i åra som har gått. Jeg har en Core2Duo 3ghz med 4gig ram og 8800 GTX. Problemet nå er at hvis jeg oppgraderer mer nå så må jeg ta med hovedkortet og da må alt ut. Så her kommer egentlig dilemmaet. Jeg har en Forton/Source 700W PSU, er denne fortsatt god? Jeg elsker det blytunge chieftec kabinettet mitt og tenkte om jeg kunne beholde dette med PSU og hdd og skifte ut resten så ville det vært greit. Men er det noe annet enn effekten på PSU'en man må se på? Er en 3-4 år gammel PSU, dog rimelig kraftig, av mye lavere kvalitet enn nye PSU'er idag? Burde jeg kanskje bare ta steget opp og kjøpe helt ny pc i steden for å oppgradere? Har et i5 + 5870 system i tankene. Håper på gode tilbakemeldinger Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Dersom det er E8400 du sitter på, så er det verdi i å beholde den etter min mening. Et hovedkort til sokkel 775 får du til rundt 500,- og E8400 drar det meste enda. E8400 vil ikke bli noen begrensende faktor for et HD5850/5870. Du kan også klokke den 20% med stock kjøler uten å endre noe spesielt - og da drar den bra unna på 3,6. 700W Fortron burde holde i massevis selv om den er 4 år gammel. dersom det ikke er noen rare lyder der, så ville jeg beholdt den (levetid på denne skal være caa 50000t). Dersom hovedkortet ditt ikke støtter PCIe X16, så mener jeg at den beste oppgraderingen din er et nytt hovedkort til ca 500,- + HD5850/HD5870. Jeg antar at du spiller relativt tungt, for GTX8800 drar godt enda - spesielt på lavere settinger. Trenger du ikke nytt hovedkort, kjøper du bare skjermkort. Endret 5. november 2009 av jornboss Lenke til kommentar
ballefant Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Dersom det er E8400 du sitter på, så er det verdi i å beholde den etter min mening. Et hovedkort til sokkel 775 får du til rundt 500,- og E8400 drar det meste enda. E8400 vil ikke bli noen begrensende faktor for et HD5850/5870. Du kan også klokke den 20% med stock kjøler uten å endre noe spesielt - og da drar den bra unna på 3,6. 700W Fortron burde holde i massevis selv om den er 4 år gammel. dersom det ikke er noen rare lyder der, så ville jeg beholdt den (levetid på denne skal være caa 50000t). Dersom hovedkortet ditt ikke støtter PCIe X16, så mener jeg at den beste oppgraderingen din er et nytt hovedkort til ca 500,- + HD5850/HD5870. Jeg antar at du spiller relativt tungt, for GTX8800 drar godt enda - spesielt på lavere settinger. Trenger du ikke nytt hovedkort, kjøper du bare skjermkort. Takk for raskt svar Så du mener at hvis jeg oppgradere til 5870 vil jeg merke en grei oppgradering på spill, selv om jeg ikke oppgradere til DDR3 ram og flerkjerne cpu? Hovedkortet jeg har nå er et Asus P5N-E SLI. Takk igjen! edit: Jeg har også en nokså svær Zalman cpu-kjøler, men har ikke klokka cpu'en noe, så det ville vel kanskje vært en grei midlertidig løsning. Har du noe tips på software til cpu-clock? Endret 6. november 2009 av viz0id Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det beste er vel egentlig å overklokke i BIOS da, men jeg har ikke så mye erfaring med det hovedkortet du har, kanskje du kan søke litt rundt om hvordan man overklokker med det hovedkortet du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå