Gå til innhold

Den lille jobbkaféen!


Reeve

Anbefalte innlegg

De har sikkert noe ala det samme som vi har hos meg. Jeg tar ut en kasse når jeg starter på jobb, og så stenger jeg den samme og teller over den når jeg er ferdig. Personen som starter etter meg kommer med en ny kasse som han selv har telt opp, og som han må stenge og telle etterpå.

Nå har ikke vi det samme systemet med den moneysafe (??) automaten som dagligvarebutikker gjerne har, men jeg vil tro at det går an å løse det på ca samme måten på ett eller annet vis.

 

Da jeg jobbet på Meny var det jo også sånn at om man måtte på do så kom det en annen og slo inn på kassa der jeg satt, så ja, det går jo an å bruke samme kasse på det systemet også. Men da vet man jo heller ikke 100% hvem som er skyldig om det f. eks blir en diff :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå jobber jeg som IKT-Tekniker hos Statnett SF. Førstelinje-support internt i bedriften, med spesialfeltene mobiltelefoner(Android, IOS, WinMo, Symbian) og printerrekvisita. Ellers må jeg beherske generelt nettverk, administrative Microsoft-verktøy, telefoni, maskinvare og Windows Vista/7.

Nesten ingen rutiner, noe nytt hver dag

 

Har hørt dere har dårlig med rutiner. Ivertfall i sikkerhetsavdelingen. Pappa har hjemmedag, og er ansvarlig for noe der. Gøy å høre på alle som har problemer, og jeg sitter bare å tenker "Hvordan kan de ha problemer med det?!"

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Nå jobber jeg som IKT-Tekniker hos Statnett SF. Førstelinje-support internt i bedriften, med spesialfeltene mobiltelefoner(Android, IOS, WinMo, Symbian) og printerrekvisita. Ellers må jeg beherske generelt nettverk, administrative Microsoft-verktøy, telefoni, maskinvare og Windows Vista/7.

Nesten ingen rutiner, noe nytt hver dag

 

Har hørt dere har dårlig med rutiner. Ivertfall i sikkerhetsavdelingen. Pappa har hjemmedag, og er ansvarlig for noe der. Gøy å høre på alle som har problemer, og jeg sitter bare å tenker "Hvordan kan de ha problemer med det?!"

 

Det jeg mente med "nesten ingen rutiner" er at det ikke er noen timeplan for hva som skal gjøres hver dag, det er ikke noe mønster i hva slags oppdrag vi får. Men vi har rutiner for hver type oppgave, om du skjønner.

Om noen kommer inn med en Iphone som ikke får epost, har vi en bruksanvisning klart inni hodet. Men det er helt tilfeldig når sånne henvendelser kommer.

 

Hva slags problemer tenker du på? :p

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet på ICA måtte jeg jo logge ut og inn på kassa etter om jeg var der eller ikke.

Men vi hadde sånn moneysafeting og jeg talte aldri opp på slutten av dagen.

Nå var jeg kun ekstrahjelp i kassene da, så det kan være forskjell. Jobbet egentlig på alt-annet-enn-matvare-avdelingen.

Lenke til kommentar

Skippy: Du ANER ikke hvor mange rare problemer jeg har kommet med til IT-support som jeg aldri i livet ville ha fått på hjemmepc'en min. Alt fra at ting ikke oppdaterer seg, til at noen filformater plutselig ikke støttes og at programmer ikke starter og nettverkslisenser som ikke registrerer og internett generelt som er ustabilt. Er stort sett mest slik med nye pc'er da, når de ikke har blitt helt 100 % konfigurert riktig. Men i alle fall dukker det opp problemer som jeg lett kunne ha fikset på hjemme-pc'en, men som jeg ikke har rettigheter til å fikse på arbeids-pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...