Gå til innhold

Den lille jobbkaféen!

Reeve

Anbefalte innlegg

Koslig dag på jobb i dag :) Tenkte det skulle bli litt slit sidan eg var på juleball på skulen i går, men neida :)

Kom på jobb (på ein MIX-kiosk), og fekk beskjed om at det var ingenting å gjere i dag (sette ut varer, brus, vaske etc.) så eg skulle berre slappe av :) I tillegg er alle kundane i godt humør og seier "God Jul!" og er generelt veldig hyggelige. Så fikk eg gavekort på 500,- av sjefen. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hverdager er det mange gale folk som pleier å løpe tidlig til butikken dersom det er tilbud, men på en lørdag? Enten har man lite å gjøre, ellers er det noen syke tilbud på butikken. Som f.eks. at de 100 første inn i dørene får gavekort på 1000,- eller at PS3 koster 1500,- for de fem første som kjøper. Eller så er det boller og brus, og det er en koselig begynnelse på en lørdag morgen. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg jobber som assistent i Salg- og teknisk avdeling i et telekommunikasjonsfirma i Oslo. For tiden har jeg ca 2 kilo med kontrakter som mangler kundenummer. Søke opp navn, sjekke om kontrakt er gyldig, skrive kundenummer. Repeat. Når alle er ferdige skal det scannes og lagres digitalt på databasen og lokalt med kundenummer som filnavn. Uten håndskriftsgjenkjenningsprogram er det ganske ille arbeide.

Men miljøet er kjempebra, ca 70% der er hyggelige nordlendinger i aldersgruppen 19-30. Jeg er en "kasteball" på jobben som jobber der det trengs med hastesaker; ellers har jeg alltid noen kontrakter å tusle med. Før var hovedoppgaven å ta meg av returen av teknisk utstyr som enten var ødelagt eller returnert ved bytte av nytt utstyr eller oppsigelse. Lønn er 140 per time, skatter 18%.

Jobber 2-3 kvelder i uka

På tide med update nå. Jobben nevnt over var hos Viken Fibernett, sluttet der i Mars fordi kontraktbehandlingen ble outsourcet og det ble rett og slett ingen ting å gjøre for meg etterhvert. Kontrakten hintet om det fra starten av, så det var greit. Ble veldig kjedelig til slutt.

Nå jobber jeg som IKT-Tekniker hos Statnett SF. Førstelinje-support internt i bedriften, med spesialfeltene mobiltelefoner(Android, IOS, WinMo, Symbian) og printerrekvisita. Ellers må jeg beherske generelt nettverk, administrative Microsoft-verktøy, telefoni, maskinvare og Windows Vista/7.

Nesten ingen rutiner, noe nytt hver dag thumbup.gif

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Jeg jobber på Ica Maxi, og hadde femtikroner i minus forrige lørdag. Er det mye, og kan det få negative følger for meg som nettopp har startet der?

Hvordan kan du si at akkurat DU hadde minus? Har dere personlige kasser? På min Ica blir som regel alle kassene betjent av alle de ansatte i løpet av dagen. Der pleier vi forresten å godkjenne med inntil 100kr i pluss/minus. På Shellstasjonen hvor jeg jobber har vi personlige kasser (bortsett fra når vi er 2 på jobb da), og der skal vi egentlig spore opp årsaken til ALL differanse, og i hvert fall alt over 25 kr i pluss/minus.

Men på en Ica Maxi er det neppe mye, og du får neppe sparken.

Aw, Ica er best <3 Gruer meg faktisk til å levere oppsigelsen min nå før desember, selv om det er for å flytte og følge drømmen min osv :ermm:

Lenke til kommentar

Men, whaaat. Du er jo ikke på jobb hele åpningstiden? Og innebærer ikke det at ingen kan hoppe inn og hjelpe til i den kassen hvor du satt, hvis du er borte og gjør noe annet? Eller er det sånn at dere har egen ansatte som KUN sitter i kassa, og INGEN andre kan hjelpe til i kassa samme hvor travelt det er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...