Gå til innhold

Den lille jobbkaféen!

Reeve

Anbefalte innlegg

Glad jeg slipper å jobbe julaften, av den enkle grunn at da hadde jeg vært nødt til å sitte igjen her i Kristiansand mens familien feirer i Akershus, og det hadde vært rimelig stusselig. Verken buss eller fly går etter 13.00, så det hadde blitt litt vanskelig å komme seg hjem, siden jobben som regel slutter mye senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

driver å jobber inn endel fridager før og etter jul jeg. Jobber sånn 12-13 timer på jobb tre dager i uken (tordag og fredag er jeg så utbrent at jeg ikke orker). Satser på å ha minst totalt to uker juleferie... Så får vi se om sjefen er like glad for å bli kvitt meg :p

Lenke til kommentar

Fy faen jeg er så jeavlig sint. Jeg hadde nattevakt i natt, og fyren som skulle avløse meg spurte om han kan komme kl 9 istedenfor 7 pga julebordet. Jada det er greit sa jeg, jeg kan bruke pengerne, og på den måten skylder han meg en tjeneste. 10 etter 9 var han fortsatt ikke kommet, og jeg ringte og spurte kor i helvete han var.

"Sorry jeg har forsovet meg." Greit det skjer, jeg har forsovet meg også noen ganger, og var vanligvis 10,15 minutter senere på jobb.

Gjorde han det? Nei 10 over 10 ringte jeg, da stå han på bussholdeplassen i sentrum. DET ER EN JEAVLA HALVTIME Å GÅ FRA SENTRUM TIL JOBBEN!

Men nei istedenfor å ta taxi, eller sykkle tar han bussen. Ikke snakk om at han har lappen. 1 time og 30 minutter senere kom han med sin dumme smil. Jeg orket ikke engang å snakke med han.

Det er uakseptabelt. Jeg ringte til sjefen og fortalte det til han, så jeg håper han får seg en alvorsprat.

16 timer og 30 minutter på jobb. Nå er det på tide å legge seg. Måtte bare avreagere litt.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske jeg fikk jobbe mer, jeg, fattig som jeg er. Men i fjor jobba jeg hver eneste virkedag fra begynnelsen av desember til midten av januar, og da var jeg så sliten at jeg gråt når jeg kom hjem. Så sjefen prøver vel å spare meg i år.

Julebord er forresten et av høydepunktene med å ha jobb i det hele tatt. Lam og rødvin på jobbens regning? Ja takk.

Lenke til kommentar

Jeg liker jobben min veldig godt jeg. Jobber fem dager i uken, tjener greit, og kan jobbe inn ekstra feriedager hvis jeg føler for det (får altså ikke overtidsbetaling).

Men det beste er mulighetene jeg har. Skal gå over til noe annet nå etter nyttår. Jobber nå med masseberegning (i 1½ år), og skal over til mer BIM-relatert arbeid. Gleder meg!

Og jeg skal pendle mellom Oslo og Bergen. Tre dager i Oslo og to dager i Bergen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...