Gå til innhold

Den lille jobbkaféen!

Reeve

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått slettet innlegg i Kunder på jobben din! to forskjellige ganger pga. det var svar på andres opplevelser, tenkte jeg at vi kunne ha en tråd hvor det var et litt mer avslappet forhold. Her kan man komme med sine opplevelser fra arbeidsplassen (enten det er opplevelser med kunder og kollegaer, eller med ansatte når du selv er kunde), men enda viktigere, småsnakk rundt dette, og generell prat om jobb.

Jeg kan begynne med å fortelle hvor utrolig lite forståelsesfull mange kunder er, når jeg er alene i kassen. De bryr seg ikke om mitt ansvar for kassen, og min plikt om å sitte her (eller holde meg innen synsrekkevidde), og vil ha meg til å hjelpe dem med alt fra å blande maling, til å hente dører på lageret som er i en annen etasje... :roll:

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er fordi folk er dumme og egoistiske.

Når jeg står alene i garderoben og har hundre kranglete mennesker ventende i kø, er det veldig vanlig at de surver til meg om dårlig bemanning, enn å vise forståelse for at jeg jobber ræva av meg for å hjelpe dem raskest mulig.

Nei, serviceyrker er ikke sunt i lengden, altså.

Lenke til kommentar
Det er fordi folk er dumme og egoistiske.

Når jeg står alene i garderoben og har hundre kranglete mennesker ventende i kø, er det veldig vanlig at de surver til meg om dårlig bemanning, enn å vise forståelse for at jeg jobber ræva av meg for å hjelpe dem raskest mulig.

Nei, serviceyrker er ikke sunt i lengden, altså.

seconded. Har opplevd masse av den typen før, men har heldigvis fått en jævlig god jobb nå, så jeg er happy deluxe ;)

Service yrker, på la oss si, mindre "proffe" steder er virkelig ikke sunt i lengden nei. Uansett hvor bra selvbilde og selvtillit du måtte ha, så er ikke depresjoner noe en kan unngå. Im glad its over.

Lenke til kommentar

Er det andre her som opplever at folk spør når varer kommer på kampanje? Jeg blir nesten fornærmet når folk gjør det hos meg. For eksempel:

Kunde: "Når kommer denne slangevognen på kampanje?"

Jeg: "Nei, det vet jeg ikke."

Kunde. "Greit. Den er alt for dyr enda."

Og uansett om jeg hadde visst det, hadde jeg ikke sagt noe, da jeg ikke har lov til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er så utrolig lei av jobben min. Går med Aftenposten Aften tre ganger i uka. Skikkelig drittjobb, men helt drøy lønn. Har blitt så rutinert nå at jobben går unna, og tjener rundt 300kr. timen.

Jeg tjener 70,- i timen og har verre jobb en deg, skal jeg si deg.. Hva slags jobb har jeg da? Jo, "minkeavføringsmåker", og da mener jeg helt bokstavlig talt. Det å gå frem og tilbake mellom noen tusen mink og måke avføring som lukter noe så inn i helvete vondt er IKKE GØY... T_T

Lenke til kommentar

Jeg jobber som assistent i Salg- og teknisk avdeling i et telekommunikasjonsfirma i Oslo. For tiden har jeg ca 2 kilo med kontrakter som mangler kundenummer. Søke opp navn, sjekke om kontrakt er gyldig, skrive kundenummer. Repeat. Når alle er ferdige skal det scannes og lagres digitalt på databasen og lokalt med kundenummer som filnavn. Uten håndskriftsgjenkjenningsprogram er det ganske ille arbeide.

Men miljøet er kjempebra, ca 70% der er hyggelige nordlendinger i aldersgruppen 19-30. Jeg er en "kasteball" på jobben som jobber der det trengs med hastesaker; ellers har jeg alltid noen kontrakter å tusle med. Før var hovedoppgaven å ta meg av returen av teknisk utstyr som enten var ødelagt eller returnert ved bytte av nytt utstyr eller oppsigelse. Lønn er 140 per time, skatter 18%.

Jobber 2-3 kvelder i uka

Lenke til kommentar

Jobber som terrengmodellatør for øyeblikket. Skal forhåpentligvis flytte meg over på mer BIM så fort som mulig. Men det ser ut til at jeg blir sittende her til jul.

Jobber fortiden mest med bybanen i Bergen. Masseberegner (beregner kubikk med grus, sand, asfalt, betong osv) langs traseen. Er ganske mye styr, og ganske kompliserte snitt. Og selvfølgelig er ingenting av det som er gjort på forhånd godt nok, og jeg må redigere stort sett all data jeg får fra konsulenter.

Mine kunder er veldig forståelsesfulle, men skulle gjerne hatt beregningene igår. Jeg står på så godt jeg kan, er litt on the dark side med sjefen for tiden (siden jeg sa jeg ville flytte over i en annen avdeling), og jobber kanskje litt for sakte i forhold til hva jeg burde.

Sitter forsåvidt fortsatt på jobb, siden de jeg jobber for nå gjerne skulle hatt beregningene igår.

Lenke til kommentar
Jeg er så utrolig lei av jobben min. Går med Aftenposten Aften tre ganger i uka. Skikkelig drittjobb, men helt drøy lønn. Har blitt så rutinert nå at jobben går unna, og tjener rundt 300kr. timen.

Jeg tjener 70,- i timen og har verre jobb en deg, skal jeg si deg.. Hva slags jobb har jeg da? Jo, "minkeavføringsmåker", og da mener jeg helt bokstavlig talt. Det å gå frem og tilbake mellom noen tusen mink og måke avføring som lukter noe så inn i helvete vondt er IKKE GØY... T_T

Du jobber på pelsfarm eller?

Jeg prøver og prøver, men får ikke jobb :thumbdown:

Lenke til kommentar

Minkene ser ut til å he det greit, spør du meg. Eieren driver og setter opp etasjebur nå, da han har en del flere mink i år enn når han bygde minkehuset i 2007, så de ser ut til å ha/få god plass. Burene er absolutt i god stand.

Hygiene? Ser lite til avføring inne i burene, og hvis jeg gjør det fjerner jeg det så grundig jeg klarer. Får timebetaling uansett.

En god del minker har som vane å begynne å spise/spise på hverandre i ung alder, og da spesielt ører og hale. Om eieren avliver mink med åpne kjøttsår aner jeg ikke. Vet dog at hvis han må avlive en mink bruker han en sprøyte.

Noe annet du tenkte på? Er ikke god til å svare på slike åpne spm..

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Det er vel det samme om minkene har det bra eller ikke så lenge man tjener på det. Dyr står langt under mennesker på rangstigen og er menneskers objekter, leketøy og verktøy.

Jeg bryr meg, jeg. Eieren ser også ut til å bry seg, men det kan jeg ikke bekrefte helt sikkert. Mtp at han setter opp etasjebur og ikke avliver mink med øks ser han ut til å bry seg om hvordan de har det på et sånn nogenlunde akseptabelt nivå.

Lenke til kommentar

Jeg jobber også i et serviceyrke, som kundeansvarlig i en av norges største telecombedrifter. Jeg er superfornøyd med arbeidsforholdene, vanvittig flotte mennesker å jobbe sammen med, men hadde ikke overlevd i jobben tror jeg hadde det ikke vært for nettopp arbeidsmiljøet. Kundene kan selvsagt være veldig hyggelige, men opplever stadig mye rart. En klassiker er selvsagt å bli sur på meg fordi de har klart å betale regningen forsent med én-, to eller tre måneder, og lurer på hvorfor de har fått stengt abonnementet? :roll: Det er selvsagt min feil, selv om de har fåt x-antall purringer og brev i posten.

Lenke til kommentar

Jobber vanligvis hver lørdag, men har fri idag og neste, deilig. :) Fra 14. Starter julejobbing hver dag, inkludert juleaften og romjula. Jeg merker det kan bli tøft å måtte på jobb på juleaften. :( Helt siden jeg har vært liten har det liksom vært helt uaktuelt, men nå står jeg altså der .. Nye tider! Men jeg vil vel ikke angre når jeg står med en del penger i januar. :)

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...