Gå til innhold

Internet driver til XP


Anbefalte innlegg

Hallo, nå har jeg nettopp formatert min hjemmebygde PC. Jeg skrudde den på og alt funker! Men så har jeg ikke internet driver til den, det jeg gjorde var og brenne den på CD og prøvde og legge den inn. Men da kommer det at diskstrukturen er ødelagt eller noe! Har prøvd med 2 forskjellige CD'er.

Har også prøvd Windows update men må jo ha internet for det!

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at mener nettverkskort driver? Siden det ikke finnes noen driver til internett.

 

Du må finne ut hvilket nettverkskort du har og så laste ned driveren fra produsentens hjemmeside, og så legge inn på pcen din.

Da må du ha tilgang til en annen pc, siden du har formatert pcen du sitter på nå.

 

Hvis du ikke snakker om nettverkskort driveren, så vet jeg ikke hva du egentlig leter etter...

Lenke til kommentar
Regner med at mener nettverkskort driver? Siden det ikke finnes noen driver til internett.

 

Du må finne ut hvilket nettverkskort du har og så laste ned driveren fra produsentens hjemmeside, og så legge inn på pcen din.

Da må du ha tilgang til en annen pc, siden du har formatert pcen du sitter på nå.

 

Hvis du ikke snakker om nettverkskort driveren, så vet jeg ikke hva du egentlig leter etter...

 

Ja, det er nok den jeg mener! Da er ossen jeg får driveren løst, men det går jo ikke og legge inn! Kommer at diskstrukturen er ødelagt eller noe?

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis en annen fungerene PC i tillegg. Går utifra at det er en stasjoner PC siden du sier selvbygd. Når du sier internet driver går jeg ut fra at du mener nettverkskort driver. Hvis kortet er innebygd i hoevdkortet må du på produsenten av hovedkortet sin hjemmeside og laste ned driveren.

 

Hvilket hovedkort du har finner du ut ved å åpne PC'en og se på kortet.

 

Typiske produkt navn er asus, abit, gigabyte etc .. Du trenger i tillegg modellnavnet på kortet. Står f.eks. A3GC eller en annen bokstav kode i ganske store bokstaver med denne koden.

 

Du kan eventuelt poste her hva du finner på inne i PC'en. Husk slå den av først og vær forsiktig med hva du tar på inni.

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis en annen fungerene PC i tillegg. Går utifra at det er en stasjoner PC siden du sier selvbygd. Når du sier internet driver går jeg ut fra at du mener nettverkskort driver. Hvis kortet er innebygd i hoevdkortet må du på produsenten av hovedkortet sin hjemmeside og laste ned driveren.

 

Hvilket hovedkort du har finner du ut ved å åpne PC'en og se på kortet.

 

Typiske produkt navn er asus, abit, gigabyte etc .. Du trenger i tillegg modellnavnet på kortet. Står f.eks. A3GC eller en annen bokstav kode i ganske store bokstaver med denne koden.

 

Du kan eventuelt poste her hva du finner på inne i PC'en. Husk slå den av først og vær forsiktig med hva du tar på inni.

 

Vet ossen jeg gjør det nå! Men problemet er at jeg ikke får lagt inn noe på pc fra en brent CD, kommer at diskstrukturen er ødelagt.

Lenke til kommentar
Vet ossen jeg gjør det nå! Men problemet er at jeg ikke får lagt inn noe på pc fra en brent CD, kommer at diskstrukturen er ødelagt.

Klarer du å lese de CD'ene på den maskinen de er brent på?

I så fall er det et problem med CD-stasjonen på den som mangler driver.

 

Hvis du ikke kan lese CD'ene på den maskinen de er brent på, så ligger problemet der.

 

Bruk en USB-minnnepinne istedet.

Lenke til kommentar
Vet ossen jeg gjør det nå! Men problemet er at jeg ikke får lagt inn noe på pc fra en brent CD, kommer at diskstrukturen er ødelagt.

Klarer du å lese de CD'ene på den maskinen de er brent på?

I så fall er det et problem med CD-stasjonen på den som mangler driver.

 

Hvis du ikke kan lese CD'ene på den maskinen de er brent på, så ligger problemet der.

 

Bruk en USB-minnnepinne istedet.

 

Den leser cden ja: ) Men får teste med USB-minnepinne istedet! Takktakk

 

Og forresten! Vet du om det ligger noe drivere i servicepack til xP?

Endret av square
Lenke til kommentar
Og forresten! Vet du om det ligger noe drivere i servicepack til xP?

Vet ikke, tror ikke det - jeg ville ikke regnet med det ...

(I hvert fall ikke hvis du tenker på de Service Packs du kan laste ned fra Win Update.)

 

Hvis nettverkskontakten sitter på hovedkortet, så ligger sikkert nettverksdriverne på den driver-CD'en som fulgte med hovedkortet. Eller på hovedkortprodusentens support-sider. (Det er kanskje der du fant de greiene du prøver å flytte over via CD?)

 

Programmet PC Wizard er ellers greit for å identifisere hva slags greier du har på hovedkortet ditt og ellers i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...