Gå til innhold

Motangrep på hackere..hjelp!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får av og til sendt en Trojan eller to, men de blir stoppet av firewallen..finnes det noe jeg kan angripe tilbake med..begynner å bli lei av det..spore de opp elns..skremme de litt  :roll:

Det å angripe tilbake tror jeg ikke er rette løsningen, det er faktisk ulovlig. Men du kan jo sjekke IP'en som ville legge inn Trojaneren og sende mail til admin'en for domenet. Tror det er beste løsningen.

Lenke til kommentar

Angripe tilbake vil jo være minst like ille som det hackeren gjør. Du sender med andre ord et angrep mot et uskyldig mellomledd som hackeren har brukt for å kamuflere angrepet sitt. Men du kan som Ronin sier tipse mellomleddet eller isp om saken slik at de får muligheten for ettersøk.

Hva mener du forresten med at du får sendt en trojan eller to? Mener du at en person scanner pcn din etter trojaner og dermed åpne porter eller?

Lenke til kommentar

Trojaner får du som fil i mail,filer ting du laster ned.Det er ikke mulig å sende en trojaner omtrent som et ping.

Tror ikke du trenger bekymre deg,i hvertfall ikke hvis du har brannmur.Bruk neotrace(tracert) og spor vedkomnes "vei",sjekk deretter opp ip'n

PS: Trojaner er feks.netbus,subseven,backorffice O.L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...