Tomprofil Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg skal skaffe meg blits og et makroobjektiv nå i løpet av vinteren, og lurte på om det fantes noen gode alternativer til blits og objektiv for under tusenlappen. Skal sette blits på ønskelista, og regner ikke med at jeg får blits til over tusen kroner. Makroobjektivet skal jeg kjøpe selv, men har ikke kjempemye penger jeg kan legge i et objektiv, så lurte på om det fantes noen gode objektiver til rundt tusentlappen. Om det koster litt over tusen kroner er det ikke verdens undergang altså, vil heller vente en mnd med å skaffe det om det koster 4-500 kr ekstra, men er mye bedre enn billigere alternativ. Jeg har Canon EOS 450D. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det finnes ingen gode (og ekte) makro objektiver til under 1000,- de fleste ligger fra 3000,- og opp (også 3 part), nærmeste måtte være en 50mm med en filter-->objektiv fatning overgang, men du får veldig snevert fokusområde og må kjøre alt på manuell. Blits kan du få til under 1000,- som fungerer fint. Lenke til kommentar
macusa Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Du harvell ett 18-55 obj. som fulgte med kameraet ditt? bare skru ut frontelementet og voilla! du har ett digg, billig macroobjektiv! Minuset er att du må fokusere manuellt ved å bevege deg frem/tilbake for å fokusere.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Du harvell ett 18-55 obj. som fulgte med kameraet ditt? bare skru ut frontelementet og voilla! du har ett digg, billig macroobjektiv! Minuset er att du må fokusere manuellt ved å bevege deg frem/tilbake for å fokusere.. Billig kanskje, men at det blir et digg makroobjektiv det skal du få slite med å overbevise meg om. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Skal sette blits på ønskelista, og regner ikke med at jeg får blits til over tusen kroner. Da kan jeg berolige deg! Det KRYR av blitser til over tusen kroner!!! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Massevis av Vivitar HV 285 på ebay, koster vel 5-600kr. Helt ok blitz til man kjøper noe bedre. http://cgi.ebay.com/Vivitar-285-HV-Flash-f...=item2ea8b606c1 Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Skal sette blits på ønskelista, og regner ikke med at jeg får blits til over tusen kroner. Da kan jeg berolige deg! Det KRYR av blitser til over tusen kroner!!! Jeg vet ikke heelt hvordan det skulle berolige meg, siden jeg ikke ser etter noe over tusen krones, men om du har noen å anbefale opp til tusen kroner ville jeg blitt veldig glad:) Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Skal sette blits på ønskelista, og regner ikke med at jeg får blits til over tusen kroner. Da kan jeg berolige deg! Det KRYR av blitser til over tusen kroner!!! Jeg vet ikke heelt hvordan det skulle berolige meg, siden jeg ikke ser etter noe over tusen krones, men om du har noen å anbefale opp til tusen kroner ville jeg blitt veldig glad:) Brukte Vivitar 285HV på Ebay ligger for 500-600,- Nye Caktus KF-36 fra gadgetinfinity, samme som Vivitar 285HV... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Cactus-greia er ikke det samme som ordentlige 285-er. Den er omtrent det samme som de dårlige, slarkete 285-ene som ble produsert under antakeligvis tvilsomme arbeidsforhold i visse østlige land noe en stund sida, men alt det der er bare skrap. Det er gamle Vivitar 285, den solide, trofaste arbeidshesten fra 70/80-tallet (produsert i visse andre østlige land...) som virkelig er noe å spare på. De potensielle problemene er at mange av dem har psyke triggerspenninger som kan skade kameraet (og være ubehagelig for brukeren; ikke ta på varmskoa!), og disse blitsene, både gamle og nye, er en anelse digre. På en 450 med kitglugge blir vel vektbalansen helt sprø. Endret 7. november 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 HV-utgaven som jeg linket til over, er beregnet for bruk på digitale kameraer. Når man snakker om størrelsen (Olympus E-420): Lenke til kommentar
rorapora Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du får Canon EF 50mm for omtrent 900 kroner, kjøpte mitt like før sommerferien, er kjempe fornøyd! Lyse og fine bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå