Gå til innhold

Inventar og servicesystem for maskinpark


Anbefalte innlegg

Hei.

 

På jobb har vi behov for et logistikksystem som kan holde styr på maskinparken vår.

 

Vi har ca. 7500 laptoper der vi sliter med å holde orden på service, garanti, fakturering, hvilken bruker den er knyttet opp mot (kan skifte flere ganger i løpet av 4 år) m.m.

 

Er det noen som vet om det finnes systemer for slikt? Jeg har lett litt, men finner stort sett bare servicedesksystem, og det er ikke det vi trenger. Nå så prøver vi å ivareta dette med et program som heter IBS32, men det er langt fra godt nok, og er veldig manuelt og passivt.

 

Forslag mottas med stor takk! :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dere har vel en person i bedriften som er kompetent i access og kan lage løsningen fra grunnen, skalerbart samt integreres lett mot nett/ad og eksisterende applikasjoner/sider.

 

av ferdige systemet er ekstense populært siden det har ferdig integrering for AD så brukerinfo kan hentes og oppdateres automatisk.

minuset er at det blir sirup deluxe etterhvert som du starter få inn litt data, søke igjennom en 20-25k maskiner så kan du ta kaffepause underveis.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

litt usikker, jeg bruker bare ad som er synkronisert mot ekstense, men kontorfolkene som bare bruker ekstense er ihvertfal fornøyd med det.

 

om eneste problemet med access baserte systemet er treighet er vel oppgradere sql serveren en bedre/enklere løsning enn opplæring i et nytt system for brukeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...