Rogerar Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hallo Jeg har montert et mici KN-3269 nettverkskort i min debian pc. Så langt alt greit,men så er spørsmålet hvordan får jeg instalert driverne til dette kortet? Det er med en cd med drivere til linux. Så hva gjør jeg? noen som kan hjelpe en grønnskolling på dette? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg googlet kortet ditt, men fant ikke noe info om det ift Linux. (ikke mye generelt heller, for den saks skyld). Har du prøvd å starte opp maskinen og se om den finner kortet? Driverene for det aller meste finnes i linux-kjernen allerede. "medfølgende" drivere er ofte vanskelige å få til, de er (ofte) avhengige av en spesiell kjerne-versjon, evt må de kompilerers ift den kjerneversjonen de skal brukes til. - ja, dersom in-kernel drivere ikke fungerer, kan du se om driverene som følger med er c-kildefiler som skal kompilerers eller om det er binærdrivere? (sistnevnte heter *.ko) M. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Prøv å sett i kortet og start opp maskinen. Så langt så har kjernen støttet det meste jeg har plugget i til meg uten noe ekstra arbeide. Skjermkort og et winmodem er vel de eneste untakene. Hvor winmodemet var noe jeg aldri fikk opp å gå..... Lenke til kommentar
Rogerar Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Ja så enkelt var det. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Velkjent problem, det der når man går fra win til lin, tror at hardwareinstallasjon er mye mer komplisert enn det det er. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå