Xcon94 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Heisann, har nynorsk tentamen i morgen, å lurer på om noen har noe tips å gi meg ? er 10 klasse. Vi har bare ny-norsk 1 gang i uka, å har ikke vært i den tima siden midt-oktober, så henger svært etter. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Kvaslags tips er det du er ute etter da? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Ikkje ha mangen dumme Nynorsk/Bokmål feil Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Putt på nynorskordliste på dataen! I tilleg har jeg et godt tips jeg lærte av læreren min: når du er ferdig å skrive stilen og skal lese etter ordfeil, så les teksten baklengs. Da får du ikke sammenhengen og det er lettere å se om ordet er skrevet feil. Når du leser teksten vanlig er det lett å lese et gramatisk feilskrevet ord rett på grunn av at du skjønner hva det er meningen at det skal stå ut fra sammenhengen, og på den måten overse ordet. Lenke til kommentar
Green Onion Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Bruk ordboka ofte og, er ikke altid pc'en skjønner hvilket ord du vil frem til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå