Gå til innhold

MMORPG - Intervju - Tar gjerne imot flere svar!

Anbefalte innlegg

Hallois folkens!

Nå er jeg her igjen! Denne gangen lurer jeg på om jeg kan få intervjue en MMORPG spiller! Som mine siste tråder er dette også i forbindelse med skoleoppgave (Og please admin! Denne tråden omdreier seg gaming og ikke skole, så please ikke flytt som du gjorde sist! :p )

Hadde vært knall om noen av dere MMORPG spillere der ute kunne svare på de 11 raske spørsmålene som jeg og min klassekompis har satt sammnen! Legg gjerne ved Screenshots eller linker til videoer dersom dere har det!

TAKK PÅ FORHÅND!!!

Her er spørsmålene:

1. Hvor lenge har du spilt ditt MMORPG?

2. Hvilket MMORPG er det du spiller?

3. Hvorfor startet du med dette MMORPG?

4. Spiller du på en flere en eller flere charer?

5. Hva er navnet på din hoved-char? Hadde du kunnet sende noen screenshots av din char?

6. Hvor mye spiller/spillte du igjennomsnitt i uka?

7. Har du fått noen RLF (real life friends) igjennom ditt MMORPG?

8. Er du medlem i noen form for samfunn i ditt MMORPG (guild, etc)? Hvis ja, kan du fortelle litt om den?

9. Dersom du er medlem av et samfunn i ditt MMORPG, har du noen gang møtt noen av dem i det virkelige livet, som for eksempel på The gathering eller andre datasammenkomster.

10. Er det en spesiell hendelse eller "moment" som du husker spesielt godt, som du kunne tenke deg og dele med oss? (Send gjerne med screenshots eller videoer dersom du har det).

11. Andre ting du skulle ønske du kunne legge til?

Endret av bjodol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TAKK PÅ FORHÅND!!!

Her er spørsmålene:

Siden: 05/10/07 på

World of Warcraft

Fordi jeg hadde testet det litt tidligere hos venner osv. og jeg hadde veldig mye tid til overs i perioden jeg begynte så tengte jeg at jeg kunne teste wow.

Spiller mest på hovedkarakteren min men også en del på forskjellige twinks og low lvls

5. Hva er navnet på din hoved-char? Hadde du kunnet sende noen screenshots av din char?

Navnet på min hoved karakter er Snørr, han er en lvl 80 rogue. Ss kommer når jeg har wow for hånden.

Blir alt for mye nå har vel rundt 6-8 timer hver dag. aldri noe i helgene

Ja, har fått venner. har blitt kjent med et par stk som jeg har truffet noen ganger. men har også fått venner jeg har kjent ifra tidligere, men som jeg har blitt veldig mye bedre kjent med igjennom wow

8. Er du medlem i noen form for samfunn i ditt MMORPG (guild, etc)? Hvis ja, kan du fortelle litt om den?

Ble akuratt medlem av et nytt guild som er 100% norsk. De driver med Pve så jeg håper at jeg kan bli godt kjent med de andre medlemmene av guilden osv.

9. Dersom du er medlem av et samfunn i ditt MMORPG, har du noen gang møtt noen av dem i det virkelige livet, som for eksempel på The gathering eller andre datasammenkomster.

Tidligere guild medlem har jeg møtt og blitt godt kjent med, men dette var ifra en tidligere guild

10. Er det en spesiell hendelse eller "moment" som du husker spesielt godt, som du kunne tenke deg og dele med oss? (Send gjerne med screenshots eller videoer dersom du har det).

har ikke noe spess som jeg har fått på film osv, men har en liten filmsnutt som jeg satt sammen etter at jeg kjedet med i Dalaran:

Se filmen hos Youtubepost-125643-1257974520_thumb.jpg

post-125643-1257974361_thumb.jpg

Endret av Dovito
Lenke til kommentar

Her er spørsmålene:

23/11-04

World of Warcraft

Har alltid vært en ivrig Warcraft fan og viste egentlig at Blizzard ville gjøre en god jobb med World of Warcraft

Spiller for det meste på min main, som er en mage.

Jiinxs, kan ordne med bilde senere

.

Varier, kan være ca 2-4 timer dagen så ca 20 timer uken.

Ja, ble kjent med en her i Bergen. Som faktis flytta inn i samme blokk som meg.

Er medlem i en guild som heter Eden, det er en veldig sosial og casual raiding guild.

Folk som er i guilden er vel ca +20 år noe som gjør guildchatten fri for fjortis-spam.

Har ikke vært i guilden så veldig lenge, men den jeg var i sist hadde årlig samling i et land som alle kunne komme seg til, tror de var i Belgia sist.

Har mange gode øyeblikker, eneste jeg kommer på nå er vel hvordan guilden endelig greide å få ned Nefarian (i vanilla/pre tbc), episk øyeblikk
:)

til guilden jeg er medlem i
:)

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

Hjertelig takk Léon :!:

Det er ingen av dere som hadde hatt muligheten til å legge opp noen scrshots? Av gjerne hovedchar med equipment vinduet oppet, og et i action vel? Hadde passa så ypperlig og vise frem minst en under foredraget!

Lenke til kommentar

Ca et år. Men har spilt forskjellige MMOs i 6 år.

EVE Online

Flere grunner:

• Risky PvP (Mister skipet sitt + moduler)
  • Marked som blir styrt av spillerne
  • Gjennomsnittsalder i spillet er 27 år.
  • Scamming, griefing, gjøre livet jævlig for andre er fullt lovlig.
  • En persistent server. Alt du gjør kan ha en innvirkning på andre.

• Store kriger mellom tusenvis av spillere. Driver ikke med dette selv, men er veldig morsomt og følge med på.

Har 2 accounts.

Amalea Immortalis

2-3 timer dagen, en god del mer i helgene.

Ikke gjennom EVE Online, men har fra andre MMOs.

Er medlem i et corporation som heter UK1 Zero. Driver med small-gang PvP i 0.0 space mot større allianser. Fokuserer veldig på teamwork og høy suksess ratio.

Har ikke møtt noen av dem.

Det jeg kanskje husker best var når jeg og rundt 20 andre satt opp en gatecamp i håp om og ødelegge forbipasserende. Noe vi ikke visste, var at noen hadde arrangert et race som gikk akkurat gjennom denne gaten, så vi hadde det ganske gøy den kvelden!

Dette ble også skrevet om av nyhetsteamet til CCP

Bilde av meg i mine yndlingskip!

2009.01.14.15.08.38.png

2008.12.03.19.47.02.png

Håper det var til litt hjelp ihvertfall!

Lenke til kommentar

Fra November/Desember 2004, under beta-versjonen. Begynte 11 Februar i europa, om jeg husker korrekt.

World of Warcrack

Ren og skjær interesse. Blizzard er kjent for å lage mange gode spill, og når de kommer med et så stort spill som dette, måtte jeg prøve. Jeg tok med meg også flere kamerater som ville prøve.

Jeg har en hovedkarakter, og en drøss med diverse karakterer som får diverse mengder oppmerksomhet. Hovedkarakteren min er en Druide, og jeg driver med det såkalte "endgame". Jeg har to andre karakterer på sluttnivået level 80 (Death Knight og Priest) som også er med i "endgame" noen ganger når jeg har tid til overs.

Min hovedkarakter heter Arinetha Stoneclaw. Har for øyeblikket ikke noen nye bilder av karakteren min, men kan ta med et ifra tidligere i år, rundt januar/februar om jeg husker riktig.

Lenke

Jeg har raids mandag, tirsdag, torsdag og fredag, så da blir det ca 16 timer bare der. Har også mye tid ellers i spillet, så passerer sikkert 30 timer i uken.

Jepp

Jeg er medlem i en guild som heter Iris på Quel'Thalas. Guilden har holdt det kjørende siden gamledager, og består av både nye og gamle medlemmer i alle mulige aldrer og livssituasjoner. Har folk fra 14 til 50+, både gifte med og uten barn.

Ikke det guildet jeg er i nå, men har møtt folk fra mitt tidligere norske guild på diverse fester i Oslo.

Bilde

Jeg ble med i en gruppe for å bekjempe dragen Sartharion, uten å drepe hans hjelpere før kampen. Dette gjør kampen særdeles vanskelig, og krever enten veldig god utføring av taktikken, eller skyhøy DPS for å "unngå" taktikken.

Jeg ble med, for første gang. Ikke bare gjorde jeg mer skade enn alle andre, men jeg vant også terningkastet etterpå for hvem som skulle få ri sin egen drage. (rullet 100 av 100)

Var i en lykkerus resten av kvelden. Ganske morsomt. :)

MMO-spill på denne størrelsen kan lett bytte ut alt du har av et liv i virkeligheten. Det er derfor viktig at du har selvkontroll nok til å begrense spillingen til at det ikke går ut over sosiallivet ditt og evt jobb/skole.

Men det er ikke "den store stygge ulven" som media skal ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...