Gå til innhold

hjelp til å finne driver til dvd-brenner

Anbefalte innlegg

jeg har en lightscribe dvd supermulti drive / cd-writer

(i device manager står det:

atapi dvd a dh16a1L scsi cdrom device

og

KPEDSD K96Z8DI34 scsi cdrom device)

(vet ikke hvilke av disse som er cd-rom og hvem som er brenner)

Jeg har ikke funnet de(n) rette driveren(e) til windows 7, og lurte på om noen kan hjelpe meg med dette så jeg får brent cd/dvd igjen. Fikk svar fra hp om at jeg kanskje kunne finne driver på windows update, men det gjorde meg ikke mye klokere. maskinen er en HP Pavilion a6117.sc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får dma-driver error, crc error. Brenneren har fungert før, men nå er det noe feil. har prøvd med nero, imgburner og burn4free. samme feilen alle steder.

kontaktet hp og spurte om win7 drivere til dvdbrennern. fikk dette svaret:

Hei

Ja dette ser ut til å være et av de få tilfellene hvor Windows Vista drivere ikke er kompatible med Windows 7. Drivere skal være klare til 22.oktober er det som har blitt meg fortalt. For det er da Windows 7 final-versjonen blir lagt ut for salg.

Med vennlig hilsen

Jan Helge

HP Teknisk support

brennefeil.png

Lenke til kommentar

Som sagt før så finns ikke DVD/CD rom drivere fra produsentene av disse. Det ligger i operativsystemet (atapi.sys og aspi layer).

Sjekk med Nero InfoTool - Configuration - DVD/CD rom drives - hvilken DMA mode som kjører og som er supportert av drevet.

Mulig du kan få dette fikset ved å sette ned DMA til f.eks 4.

Eller skifte kabel på drevet hvis det nå går med høyere DMA mode enn med tidligere operativsystem.

Man kan ofte også låse DMA mode til en fixed verdi kontra Auto på hovedkortets port/kontroller vha cmos settings (BIOS).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...