preje Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg leter etter et "stille" skjermkort som skal stå i en i7 920 boks med først 6, men etterhvert, 12 Gb ram, på et Gigabyte eller Asus hovedkort. Skjermkortet trenger ikke være av det nyeste eller dyreste og skal ikke brukes til heftige spill. Men jeg ønsker et bra resultat på min 24" Dell U2410 skjerm. Er det lurt med Displayport? Hele systemet skal fortrinnsvis brukes til fotoredigering. Jeg har prøvd å titte etter vifteløse kort, men det er dårlige greier der ute. Har og tenkt litt på HD5770, men leste i en test at den støyer veldig (nesten 43 db). Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Både HD5770 og HD58xx vil være tingen for deg (spørs på temp ellers) men ved 20-30% hører du så og si ingenting. Det er kun når viften spinner opp at du hører noe og det gjør den generelt sjeldent. Vil tro at HD5770 er din venn her iallefall, hvordan er tempen ellers i systemet? Lenke til kommentar
preje Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Både HD5770 og HD58xx vil være tingen for deg (spørs på temp ellers) men ved 20-30% hører du så og si ingenting. Det er kun når viften spinner opp at du hører noe og det gjør den generelt sjeldent. Vil tro at HD5770 er din venn her iallefall, hvordan er tempen ellers i systemet? Takker for svar. Systemet er ikke ferdig bygd ennå, så noen temperaturer har jeg ikke ennå Så du mener at HD5770 ikke vil ha plagsomt med støy? Når jeg sitter og redigerer bilder så vil jeg ikke plages av at vifta suser i tide og utide? Liker å ha det litt stille når jeg holder på med bilder, kanskje gjerne litt jazzmusikk i bakgrunn, men helst uten viftestøy Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Som sagt, det spørs litt på hvordan tempen er i resten av kabinettet. Det kan være smart å sette fast hastighet på kortet, så er du på den sikre siden (Har ikke hørt kortet selv, men jeg har HD5850 kort. Det er stille ved 20-25%) Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei, Jeg er også en av de som prioriterer stillhet høyere enn maximal ytelse, så jeg var også litt usikker før jeg bygde ny pc nylig. Etter å ha lest massevis av tester på nett, så kom jeg frem til at det måtte bli et Sapphire Vapor-X Radeon HD4890. Det er ikke det nyeste og råeste, men det er så å si lydløst. I følge spesifikasjonene på kabinettviftene mine, så skal de "verste" av dem ligge på 19dB, og skjermkortet overdøver ikke de viftene, selv ikke når jeg spiller. Personlig kan jeg heller ikke klage på ytelsen, i allefall ikke på de spillene jeg har testet med. Lenke til kommentar
preje Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hei, Jeg er også en av de som prioriterer stillhet høyere enn maximal ytelse, så jeg var også litt usikker før jeg bygde ny pc nylig. Etter å ha lest massevis av tester på nett, så kom jeg frem til at det måtte bli et Sapphire Vapor-X Radeon HD4890. Det er ikke det nyeste og råeste, men det er så å si lydløst. I følge spesifikasjonene på kabinettviftene mine, så skal de "verste" av dem ligge på 19dB, og skjermkortet overdøver ikke de viftene, selv ikke når jeg spiller. Personlig kan jeg heller ikke klage på ytelsen, i allefall ikke på de spillene jeg har testet med. Takker for svar, LunarG. Har tittet sånn kjapt på Sapphire Vapor-X Radeon HD4890,og det ser jo bra ut det,men det var en smule dyrere enn antatt. Til den prisen kan man vel strengt tatt titte på HD5850-kortene? Sikkert ikke like stille da? Men hvordan ville dette kortet her være tror du (dere)? Gigabyte Radeon HD 4850 1 GB vifteløs Hvordan er ytelsen på dette? Skjønner at det ikke er noe "verstingkort", men duger det til mitt bruk? Vil det i det hele tatt kunne brukes hvis jeg i ny og ne snuser på et spill eller to? Edit: Og merker man noe forskjell på 128-bit og 256-bit? Ser at HD5770 er 128-bit nemlig. Endret 6. november 2009 av preje Lenke til kommentar
pali Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Holder også på å bestille skjermkort til en støysvak maskin basert på i7 920, 6gb, ssd og win7 64 bit. Vil overhodet ikke brukes til spilling, kun bilderedigering (Canon DPP, Photoshop) og videoredigering (Sony Vegas). 24" skjerm (1920x1200). Har vurdert kort basert på HD4350 eller HD4550. Koster jo nesten ingen ting, er vifteløse og gir vel god nok ytelse til dette bruk? Om man ikke spiller trenger man vel ikke noe mer? Eller? Lenke til kommentar
preje Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Holder også på å bestille skjermkort til en støysvak maskin basert på i7 920, 6gb, ssd og win7 64 bit. Vil overhodet ikke brukes til spilling, kun bilderedigering (Canon DPP, Photoshop) og videoredigering (Sony Vegas). 24" skjerm (1920x1200). Har vurdert kort basert på HD4350 eller HD4550. Koster jo nesten ingen ting, er vifteløse og gir vel god nok ytelse til dette bruk? Om man ikke spiller trenger man vel ikke noe mer? Eller? Jeg har ikke kjennskap til disse kortene du nevner, men hvis de duger så er de jo alternativer. Frigjør jo litt kapital som kan benyttes på andre områder også Kan jo hende at noen andre kjenner til disse kortene, så vi får håpe at noen "gidder" svare oss Endret 7. november 2009 av preje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå