Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til bil


Alleyx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En gammel AUdi 80 som er chippet til 130HK'er som klarer ned mot 0.3 på mila??

Jaggu meg godt jobba!!

 

Nå syns jeg dere var veldig slem mot Ondskap her.

 

Kjører selv en VW Golf 94 modell og denne har akkurat samme motor som Audi 80`en til Ondskap. Nå på blandet kjøring på vinteren med kaldstarter osv, har ikke motorvarmer eller noe sånt, har jeg målt den til 0.46 på mila. Helt vanlig kjøring, og som sagt, på vinterføre. Så 0.4 er ganske lett å oppnå med den motoren. Er enig at det var litt drøyt å si 0.3, men 0.4 er ganske realistisk. En uke her nettopp var det over 25 minusgrader hver eneste dag, uten at forbruket ble særlig påvirket av det (men det var ikke moro å kjøre da).

Lenke til kommentar
En gammel AUdi 80 som er chippet til 130HK'er som klarer ned mot 0.3 på mila??

Jaggu meg godt jobba!!

 

Nå syns jeg dere var veldig slem mot Ondskap her.

 

Kjører selv en VW Golf 94 modell og denne har akkurat samme motor som Audi 80`en til Ondskap. Nå på blandet kjøring på vinteren med kaldstarter osv, har ikke motorvarmer eller noe sånt, har jeg målt den til 0.46 på mila. Helt vanlig kjøring, og som sagt, på vinterføre. Så 0.4 er ganske lett å oppnå med den motoren. Er enig at det var litt drøyt å si 0.3, men 0.4 er ganske realistisk. En uke her nettopp var det over 25 minusgrader hver eneste dag, uten at forbruket ble særlig påvirket av det (men det var ikke moro å kjøre da).

 

 

 

Nå er vel golf noen hundre kg lettere også.

Lenke til kommentar
Har hørt mye pes om Touran. alle sier det er så mye problemer med den? noen som kan støtte den forklaringen? eller er det bare et spørsmål om riktig vedlikehold?

Nå sitter ikke jeg med feilstatistikker forran meg, men jeg snakker jun ut fra egen erfaring av min Touran.

 

Jeg har hatt Touran'en siden 2007 og den byttes inn i mars 2010 i en Audi A4.

 

Jeg har vært veldig fornøyd med bilen. Har overhodet ikke hatt problemer med bilen, bortsett fra en dårlig kontakt som forårsaket at en lampe lyste i dashbordet en gang.

 

Har vært utrolig godt fornøyd med bilen, men har nå bestillt en A4 da vi nå trenger en bil med 5 seter og plass til hund. Vi kunne sef. kjøpt ut Touran'en og satt inn setene i denne, men man kommer ikke bort fra at en Audi A4 er mer komfortabel og kjøre. Med det så mener jeg selve sittestillingen. Jeg liker å sitte NED i bilen og godt bakoverlent når jeg kjører og det synes jeg ikke at jeg gjør i en Touran.

 

Trenger man kun to seter (varebil) så kommer man jo gunstig ut med en Touran. HVIS du jukser litt med skilleveggen i bilen og fester denne litt lenger bakover. (veldig lett)

Bakdelen er at dem har blitt VELDIG strenge på dette nå, og da spesielt på Touran, da dette er en typisk bil hvor dette blir gjort.

Lenke til kommentar
Og hvis dem får tak i deg, og ikke får inn "statskassa" MÅ du betale omreg til personbil + straffegebyr. Kan fort bli veldig mange titalls tusen, altså ikke noe å anbefale.

Statskassa får dem inn uansett hvordan man stiller inn skilleveggen. Der hvor det evt. kniper når det gjelder statskassa er i høyden helt bakerst. Men dette har jo ikke noe med skilleveggen å gjøre.

 

Derfor en Touran er såpass firkantet som den er....

Lenke til kommentar
Har hørt mye pes om Touran. alle sier det er så mye problemer med den? noen som kan støtte den forklaringen? eller er det bare et spørsmål om riktig vedlikehold?

Nå sitter ikke jeg med feilstatistikker forran meg, men jeg snakker jun ut fra egen erfaring av min Touran.

 

Jeg har hatt Touran'en siden 2007 og den byttes inn i mars 2010 i en Audi A4.

 

Jeg har vært veldig fornøyd med bilen. Har overhodet ikke hatt problemer med bilen, bortsett fra en dårlig kontakt som forårsaket at en lampe lyste i dashbordet en gang.

 

Har vært utrolig godt fornøyd med bilen, men har nå bestillt en A4 da vi nå trenger en bil med 5 seter og plass til hund. Vi kunne sef. kjøpt ut Touran'en og satt inn setene i denne, men man kommer ikke bort fra at en Audi A4 er mer komfortabel og kjøre. Med det så mener jeg selve sittestillingen. Jeg liker å sitte NED i bilen og godt bakoverlent når jeg kjører og det synes jeg ikke at jeg gjør i en Touran.

 

Trenger man kun to seter (varebil) så kommer man jo gunstig ut med en Touran. HVIS du jukser litt med skilleveggen i bilen og fester denne litt lenger bakover. (veldig lett)

Bakdelen er at dem har blitt VELDIG strenge på dette nå, og da spesielt på Touran, da dette er en typisk bil hvor dette blir gjort.

 

Takk for et veldig innlysende svar. Har noe familiemedlemmer som sier at å kjøpe Touran, er og kjøpe seg problemer. Men det er vel ikke sånn fikk jeg nettopp vite av deg. Hvis du skal se på biler som de gjør, er det noe galt med alle biler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble litt mye drittsnakking i denne tråden ser jeg.

 

Vel, jeg kan ikke si jeg har noe enormt med erfaring da jeg kun har hatt lappen i 2 år, men har klokket over 60 000km på telleren.

 

Av biler i min eie så er det:

1985 Nissan Cherry 1.5GL (skrapet)

1989 Audi 80 2.0E (skrapet)

1989 Mazda 323F 1.8DOCH (under oppussing)

1991 Mercedes Benz E260 2.6R6 Automat (solgt)

1999 Opel Combo 1.7D (bruksbil)

 

Av disse bilene er det Audien som var den beste, men MBen hadde den beste komforten.

 

Det snakket angående manuelt gir i forhold til automat så er jeg ikke enige med flere av dere.

Jeg hadde manuelt gir på lærebilen (både privat lærekjøring og sertifisert lærekjøring) og ble ganske vandt med manuelt. Greit nok at første gang jeg satt meg inn i en automat så var det litt vanskelig, men etter noen kilometer var dette en drøm å kjøre med. Dessuten var det ikke noe problem å gå tilbake til manuelt.

 

Jeg ser ikke poenget med å ha manuelt gir i førstegansbilen, hvis man da ikke skal dra tunge hengere med bilen. En automat er en drøm når du bur i byen og kjører frem og tilbake til butikken. Dette med at du ikke kan ha det gøy med en automat er bare tull. Jeg hadde det mer morro i min MB enn jeg hadde det i Mazdaen f.eks.

 

For førstegangsbil så vil jeg anbefale deg å se på Audi, spesielt den fra rundt slutten av 80 tallet, da denne er galvanisert. Også Toyota er super førstegansbil pga driftsikkerhet.

 

Forsikringsmessig så kan jeg si at alle bilene mine var forsikret med kun ansvar og havnet mellom 6 - 7 000kr (inkludert ungdomstillegget)

Det er kun Comboen min som er forsikret med DelKasko og da kom denne på 6500kr.

 

Drivstofforbruk så låg alle bilene mine på rundt 1 liter på milen (med min ungdomskjøring)

Mercedesen var selvsagt den dyreste med 1.5l/m (fikk feil i drivstoff-inntak-greien som gjorde at den slukte 2.5 - 3.0 liter på mila)

Comboen bruker 0.6l/m med vanlig kjøring.

 

Jeg anbefaler deg dieselbil på det sterkeste. Kos deg med bilvalget. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...