Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til bil

Alleyx

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg er en reinspikka "lowrider", og selv om jeg i hovedsak bytter ut dempere og fjærer for kjøreegenskapene sin skyld så syntes jeg ikke en bmw bør være noe høyere enn ABSOLUTT nødvendig.

*Det er ikke lavt nok før det blir irriterende til tider.

*Luften skal være i dekkene, ikke i hjulbuene.

*Lower it untill it won't roll, then raise it 1/4 inch.

Volvo kan være kult nok det, og jeg føler egentlig ikke noe behov for å disse andres biler heller. Bare synd at når de endelig skjerpa seg designmessig så begynte de å levere bilene sine med fwd... Er jo livsfarlig på glatta :?

Edit: Nok OT fra meg. Tilbake til å gi fyren tips til bil. Jeg sier bmw med sekser og div. godsaker.

Prøvekjør en i god stand selv, så blir du nok frelst skal du se ;)

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en audi 80 med 2.3 bensin, med ca 135hk, og den går an å få ned i 0.7 hvis man er veldig flink, men nå som det er glatt og turtallene gjerne flyr opp drar den nesten en liter.

Tviler STERKT på at en diesel klarer å dra ned forbruket til under halvparten.

Lenke til kommentar

Skal man ha kjøreglede, kjøp bmw med 6er ;) God plass, kjøp 5serie, godt veigrep og mer kompakt bil kjøp 3serie. Selv vil jeg anbefale 5serie da de er sykt herlig å kjøre. En syk kjørekomfort, bra veigrep for å veie 1515 kg og rimelig ok forbruk for å ha 2,5 rekkesekser fra 90 tallet :D Skal du ha en rimelig liten bil kjøp japansk, ala mazda 323, civic(osb rust) osv.

evt galant fra sent 90tallet. Gode og rimelige biler som går til rusten tar de;)

Lenke til kommentar

klar over at ein chiptuna bil bruker mindre på mila enn ein orginal?

EDIT: Den ligger i allefall litt under 0,4 på "pen kjøring". Har kjørt bilen i 8 mnd.

Er det merkbar reduksjon i drivstoff forbruket?

Ja. Dette vil være forskjellig fra bil til bil. Men med en tuning boks fra Bestchip vil man på de fleste biler oppnå en besparelse på 5-10% på vanlig kjøring. Opp mot 15% er mulig på enkelte modeller.

Men selvfølgelig, når en trør fullt, så bruker den jo kanskje noe mer enn før akkurat mens man holder full gass. Men det er jo bare herlig!

# Kør op til 15% længere på literen.

# Op til 30% mere power til din bil.

# 3 ugers fuld tilfredshed eller pengene tilbage.

# Nem montering - du er færdig på under en time.

# Hurtig og kompetent support.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar
Beklager Ondskap... Men en rundt 15 år gammel bil med chip og sldri så mye effektpotter og filtere det du skulle fyllt denopp med bruker IKKE så lite drivstoff.

En splitter ny Toyota IQ klarer jo ikke en gang dette!

Nye toyota aygo med en 1liter bensin drar ca 0.35-0.4, og som du sier, en 15 år gammel audi 80 klarer ikke dette. Som jeg sa, min drar 0.7 med rimelig pen kjøring, og du klarer ikke å halvere det forbruket bare vha en dieselmotor.

Lenke til kommentar
Det var i allefall det han eg kjøpte den av sa. Men skal sjølvsagt ta det med ei klype salt :)

Bilen til mor mi klarer ho å kjøre ned i 0,38. Der er ein VW Polocross 101Hk 1,9L diesel.

Bøyger meg i støvet, då tok eg han eg kjøpte den av på ordet.

*host*gullible*host* :p

Nei ta noen egne målinger før du kommer med umulige påstander, så vidt jeg husker går det ca 65 liter i tanken på min 80.

BjerkneZ: Er aygo og IQ samme bil da? 0.35-0.40 er det jeg har fått med real-world målinger av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...