Alleyx Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg blir 18 og får får lappen om ikke så alt for lenge.. Så jeg lurte på om det er noen gode tips til hvilken bil som er anbefalt.? Tenkte litt på Audi A4 1.8t Quattro eller en Mazda 1.8. (Eller noe i den duren) Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
trra Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) A4 TQ og en Mazda(6?) 1,8 er ganske forskjellige på mange måter. Hvor mye har du tenkt til å bruke på bilen? Hvilken årsmodell? Vil du ha sprek eller normal motor? Sedan eller stasjonsvogn? Endret 5. november 2009 av trra Lenke til kommentar
Alleyx Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 A4 TQ og en Mazda(6?) 1,8 er ganske forskjellige på mange måter. Hvor mye har du tenkt til å bruke på bilen? Hvilken årsmodell? Vil du ha sprek eller normal motor? Sedan eller stasjonsvogn? Tenker rundt 45-max 55.000kr. En bil mellom 1992-1998. Ikke så veldig sprek men ikke en melkekartong med 4 hjul heller. Rundt 145-160Hk? Ennå litt usikker på om det skal bli sedan eller stasjonsvogn. Hva er best i forhold til Subwoofer og lydutnyttelse? Lenke til kommentar
trra Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Skal du kjøpe en A4 TQ i den prisklassen håper jeg du kan skru, itilleg må du beregne endel kroner til rep\deler. Det blir fort mye dyrerer enn de 55 du gir for bilen. Hvis du skal kjøpe bil for å bygge anlegg ville jeg anbefale deg å gi faen i motor, kjøp ikke den minste motoren får, men en "normal". Hva som er best av sedan\stasjonsvogn iforhold til lyd ved jeg ikke. Noen forslag Honda : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19721658 Ford : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19712355 Vw Golf : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19700636 Lenke til kommentar
Alleyx Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Skal du kjøpe en A4 TQ i den prisklassen håper jeg du kan skru, itilleg må du beregne endel kroner til rep\deler. Det blir fort mye dyrerer enn de 55 du gir for bilen. Hvis du skal kjøpe bil for å bygge anlegg ville jeg anbefale deg å gi faen i motor, kjøp ikke den minste motoren får, men en "normal". Hva som er best av sedan\stasjonsvogn iforhold til lyd ved jeg ikke. Noen forslag Honda : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19721658 Ford : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19712355 Vw Golf : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19700636 Takk for forslag. Får se hva tiden bringer... Lenke til kommentar
Alleyx Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Skal du kjøpe en A4 TQ i den prisklassen håper jeg du kan skru, itilleg må du beregne endel kroner til rep\deler. Det blir fort mye dyrerer enn de 55 du gir for bilen. Hvis du skal kjøpe bil for å bygge anlegg ville jeg anbefale deg å gi faen i motor, kjøp ikke den minste motoren får, men en "normal". Hva som er best av sedan\stasjonsvogn iforhold til lyd ved jeg ikke. Noen forslag Honda : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19721658 Ford : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19712355 Vw Golf : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19700636 Hva med Hyundai Coupe? ca 1996-1997 modell? 2.0FX. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 I denne prisklassen ville jeg sett på BMW E36 facelift, med rekkesekser Jeg har min andre E36 nå (dog med firer) og har pr dags dato fortsatt til gode å kjøre en bil som gir en så god kjøreopplevelse i forhold til pris som E36. Eller bmw generellt da. Stasjonsvogn: http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfoto...mp;Topic_Cat=21 Coupé: http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfoto...mp;Topic_Cat=15 Sedan: http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfoto...mp;Topic_Cat=18 Og nei, deler og vedlikehold av BMW er IKKE noe særlig dyrere enn alle andre biler. Dette er en myte Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 [ikke så veldig sprek men ikke en melkekartong med 4 hjul heller. Rundt 145-160Hk? 145hk til 160hk er forholdsvis ganske sprekt. Hadde en Mazda 323 -85 mod med 1.5L og 75hk. Denne var greit sprek mtp. at bilen veide 800kg... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg har en Ford Escort 96mod sv. med 92 hester og den er overraskende sprek. Som førstegangsbil er min personlige oppfatning at +-100hk er mer enn nok. Lenke til kommentar
Alleyx Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg har en Ford Escort 96mod sv. med 92 hester og den er overraskende sprek. Som førstegangsbil er min personlige oppfatning at +-100hk er mer enn nok. Enig med deg, +-100hk er egentlig nok. Eventuelt kan jeg kjøpe en Hyundai Coupe 1.6FX? Den har jo 114HK. Jeg er kanskje dum, men jeg har "forelsket" meg i Coupè. Mange sier det er negativt med 3 dørs, men jeg trenger egentlig ikke mer. Det er mer praktisk med 5-dørs, men tror ikke det kommer til og bli noe problem. Noe sånt som denne kanskje?: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20336546 (riktignok en 2.0) eller http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20401267 (Det er en 1.6) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Coupen er en helt grei bil, så lenge du ikke går for den med symaskinmotor. Prøvekjørte en slik en med, var det 1.2L?, oioi, slik en døll bil. Så lenge du ikke kjører rundt med mer enn ei bærte i bilen er 3-dørs helt greit, men har du muligheten, kjøp 4/5-dørs bil. Du irriterer deg aldri over å ha for mange dører. Men har du for få derimot, så vil du møte litt frustrasjon en gang i blandt. Lenke til kommentar
Alleyx Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17065996 Noe sånt kanskje? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Første bilen min ble en Primera 1,6L 16V som veier 1025kg og har 102HK. Selv synes dette var lurt med tanke på forsikring og bensin forbruket. Og den er ikke så slapp heller kjører fra de aller fleste opelene her i bygda som har 120-125hk Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Når man ser etter biler med 120hk + så får man veldig lite igjen for pengene sine. Å betale ~50 000kr for en tysk '93mod som har gått over 250 000km er rett og slett tidenes største tapsprosjekt. Det er ikke så veldig mye bil igjen, med mindre man er heldig eller ikke har noen planer om å ha bilen så lenge. Det er kanskje ikke de største feilene som er problemet. Men at div. vakuumslanger til girboksen er fillette. Releet til varmeapparatet er gått slik at viften kun går på max eller minimumshastighet. Evt. elektrisk takluke må sveives opp og igjen manuelt osv. BMW er helt kurrante biler, og har tysk kjørekomfort, så når den først virker så er det veldig deilig å kjøre den. Men jo større serie, jo dyrere å reparere. Primera f.eks. er også en helt kurrant førstegangsbil, for 50 000kr får du veldig mye mer bil for pengene, selv om statusen, motoren og kjørekomforten ikke er helt det samme. Skal du ha en bil som du kanskje får noe igjen for når du skal selge den, så kjøper du Toyota Corolla. Hvis du kjøper en slik: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20223423 Så får du en stabil og driftsikker 4x4 med 110hk, under 200 000km. Selv om bilen er stygg som juling (det styggeste Toyota har laget etter Tercel) så går den så det griner. Jeg kjører en slik daglig. Her og, masse bil, men uten 4x4: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16846709 Lenke til kommentar
Alleyx Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Når man ser etter biler med 120hk + så får man veldig lite igjen for pengene sine. Å betale ~50 000kr for en tysk '93mod som har gått over 250 000km er rett og slett tidenes største tapsprosjekt. Det er ikke så veldig mye bil igjen, med mindre man er heldig eller ikke har noen planer om å ha bilen så lenge. Det er kanskje ikke de største feilene som er problemet. Men at div. vakuumslanger til girboksen er fillette. Releet til varmeapparatet er gått slik at viften kun går på max eller minimumshastighet. Evt. elektrisk takluke må sveives opp og igjen manuelt osv. BMW er helt kurrante biler, og har tysk kjørekomfort, så når den først virker så er det veldig deilig å kjøre den. Men jo større serie, jo dyrere å reparere. Primera f.eks. er også en helt kurrant førstegangsbil, for 50 000kr får du veldig mye mer bil for pengene, selv om statusen, motoren og kjørekomforten ikke er helt det samme. Skal du ha en bil som du kanskje får noe igjen for når du skal selge den, så kjøper du Toyota Corolla. Hvis du kjøper en slik: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20223423 Så får du en stabil og driftsikker 4x4 med 110hk, under 200 000km. Selv om bilen er stygg som juling (det styggeste Toyota har laget etter Tercel) så går den så det griner. Jeg kjører en slik daglig. Her og, masse bil, men uten 4x4: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16846709 Hva med noe slikt?: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20276108 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det der er en bil du kommer til å bli ganske så fornøyd med tror jeg. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Eneste minuset med Primera som jeg kommer på er at det er framhjulsdrift. Men det er ikke noe problem med mindre du er en hardcore drifter som liker og like deg om vinteren Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) En "hardcore drifter" som du skriver drifter uansett ikke på snø. Endret 12. januar 2010 av Sluquet Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 En "hardcore drifter" som skriver drifter uansett ikke på snø. Du har helt rett, snø er tafatt å "drifte" på. Alt for lite feste. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Fremhjulsdrift eller bakhjulsdrift er en smakssak. Jeg foretrekker selv 4x4, noe jeg synes er utrolig mye mer festlig på vinterføre. Men det er to regler jeg synes er greie med førstegangsbiler det første året man kjører: Manuell og driv på fremhjulene. Når man blir mer vant til å kjøre bil så kan man avansere til evt. automatgir og bakhjulsdrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå