Gå til innhold

boston acoustics på badet

Anbefalte innlegg

hei!

har hatt et snodig hus i 6 år nå vet ennå ikke så mye om huset men kjenner de som bodde der før oss men de bygde det ikke.

men på bade så er det 2 Boston acoustics høytalere så jeg lurer på hvordan jeg tar på :roll:

her er noen bilder det nederste er det jeg tror det kan vær...

ellers har det ikke med det å gjøre...

IMG_0078.jpg

IMG_0079.jpg

IMG_0080.jpg

Endret av olahe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

??? Disse kan da umulig ha rett IP-grad for å være på badet.

Hvis du har dusj/badekar inne på badet tror jeg ikke disse høyttalerne kommer til å overleve lenge.

Men over til koblingen; er det ikke bare å koble de til som vanlige høyttalere?

Rød på rødt og hvit på hvitt?

Lenke til kommentar
??? Disse kan da umulig ha rett IP-grad for å være på badet.

Hvis du har dusj/badekar inne på badet tror jeg ikke disse høyttalerne kommer til å overleve lenge.

Men over til koblingen; er det ikke bare å koble de til som vanlige høyttalere?

Rød på rødt og hvit på hvitt?

jeg tror det har det...

de som har hatt huset før har alltid hatt det beste av det beste...

men har boblebad og dusj på badet

men det er ikke vanlig kobling det er det som er problemet den er helt spesiel

Endret av olahe
Lenke til kommentar
Er ikke det nederste bildet en volumknott/potensiometer?

Har du lett etter høyttalerkabler andre steder i huset?

De må jo ha fått lyden fra et sted..

Ser ut som bil-høyttalere, tåler nok mer fukt enn vanlige ihvertfall.

det er en sånn hvit boks med skrue i midten på naborommet...

kan dette ha noe med det å gjør?

og tror ikke de hadde bygd høytalere på badet vis de ikke hadde tålt fukt fra boblebadet

Lenke til kommentar

Si ikke det, folk gjør virkelig de forunderligste ting. Jeg minstenker at den saken kan være en "volumkontroll", i form av en såkalt L-pad, eller en justerbar motstand om man vil. Om den er tilkoblet høyttalerne på badet skal det strengt tatt gå fire ledninger ut av den og to ledninger inn. Så er jo spørsmålet hvor den andre enden av de to inn-ledningene er...

EDIT: det viktigste er egentlig ikke at høyttalerne tåler fukt eller ikke, det blir fort et større problem dersom de bryter fuktmembranen og lar fukten fra boblebadet slippe inn i deler av konstruksjonen som ikke er fuktsikret. Hadde jeg vært deg ville jeg skrudd dem ned og sjekka i morgen...

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Si ikke det, folk gjør virkelig de forunderligste ting. Jeg minstenker at den saken kan være en "volumkontroll", i form av en såkalt L-pad, eller en justerbar motstand om man vil. Om den er tilkoblet høyttalerne på badet skal det strengt tatt gå fire ledninger ut av den og to ledninger inn. Så er jo spørsmålet hvor den andre enden av de to inn-ledningene er...

EDIT: det viktigste er egentlig ikke at høyttalerne tåler fukt eller ikke, det blir fort et større problem dersom de bryter fuktmembranen og lar fukten fra boblebadet slippe inn i deler av konstruksjonen som ikke er fuktsikret. Hadde jeg vært deg ville jeg skrudd dem ned og sjekka i morgen...

jeg vet ikke hvordan jeg skrur dem ned....

hvordan tar jeg av gittere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...