bIsk0p Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg valgte 2GB for å spare penger, ikke mye. Men alle munner drar. Minne er også lett og oppgradere. Dette HK støtter bare CF i x8, så ser ikke helt poenget med å ha en PSU som støtter CF CPU ble valgt ut i fra pris Har ikke sjekket review på den. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg valgte 2GB for å spare penger, ikke mye. Men alle munner drar. Minne er også lett og oppgradere. Dette HK støtter bare CF i x8, så ser ikke helt poenget med å ha en PSU som støtter CF CPU ble valgt ut i fra pris Har ikke sjekket review på den. 8x8 fungerer helt ok. det er x4 som er et problem. Når det er sagt så er den PSUen helt ok, og trådstarter velger selv. Selvsagt bare å kjøpe 2 ekstra ram senere hvis det ikke funker tilfredstillende. Litt minus er det å bruke 2 spor til 2X1 brikke, men det er ikke akkurat noe å krisemaksimere. Jeg går for 2x2 for deretter å ha to i reserve og ser ingen logikk i å kjøpe 2x1 GB i 2009 - men det er meg. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 hva mener dere med at crossfire kun har 8x??burde det vært 16? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ved bruk av CF på det HK'et, så hadde kortene gått på en lavere hastighet. Du må velge et 790FX for å få 2 x16 PCI-e spor. Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hei Fant dette kortet http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36132%3br:pg Forsjellen i pris var liten.. Første gang jeg har sett 4870 så lavt Siden Grafikk kort i en gamer PC er så viktig, er det vert "litt" ekstra om budsjettet tillater det. I tillegg får du med spillet Dirt 2 som er første spille med dirextx 11 visst nok. Endret 6. november 2009 av Tom H. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 hehe multicom har virkelig rota med priser i det siste, det der kan ikke være korrekt pris på 5870, men de må vel holde prisen når de oppgir den slik, er ikke lenge side de solgte phenom II 955 for kr 930. Når det gjelder CF, med 2x4870 er ikke forksjellen stor mellom 16x16 pci e og 8x8 pcie, men nå har flere brukere sedd atskillig større forskjeller på 1366 plattformen med 16x16 og 1156 med 8x8 på 5870, opptil 18% målt av nissen her på formuet, og 11% av ballock på et annet forum. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Hei Fant dette kortet http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36132%3br:pg Forsjellen i pris var liten.. Første gang jeg har sett 4870 så lavt Siden Grafikk kort i en gamer PC er så viktig, er det vert "litt" ekstra om budsjettet tillater det. I tillegg får du med spillet Dirt 2 som er første spille med dirextx 11 visst nok. NICE! NÅ fikk jeg lyst til å bestille det, hvis jeg bestiller nå, vil jeg få kortet til den prisen uansett om det er feilprising Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Disse nye billige amd-cpuene har ingen L3 cache, vet ikke om det er nevnt tidligere menmen. Det har litt å si for spilling blant annet. linktestlink Endret 7. november 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Disse nye billige amd-cpuene har ingen L3 cache, vet ikke om det er nevnt tidligere menmen. Det har litt å si for spilling blant annet. linktestlink Se at testene er kjørt på særdeles low-settings. Faktisk for å provosere fram betydningen av mangel på cache, og gjøre spillet nær 100 % CPU-begrenset. Med de settingene klare man trolig å spille på HD 4350 eller langt dårligere. I real life, med settings tilpassa at skjermkortet skal være begrensende på akseptabel fps, ville man ikke oppleved en slik forskjell. Derfor er spilltester slik de gjøres for å teste CPU-er mer eller mindre verdiløse, de forteller ingen ting. Jeg kan da henvise til tester hos "OverclockersClub". De velger nemlig å teste med "settings" for en spiller eller over, ikke low eller medium. De bruker nVidia GTX 260 som skjermkort. Crysis Warhead På 1280 x 1024 ser vi så vidt effekten av manglende cache, på høyere forsvinner den. Far Cry 2 Igjen de samme, legg merke til at X4 620 slår i5 750 på høye settings. Bioshock CoD WaW Dead Space Fallout 3 Left 4 Dead Resultatene er etter min mening særdeles interessante, og helt i tråd med hva andre som har gjort tilsvarende tester har funnet ut. Det stemmer også helt med hva man kan teoretisk utlegge. Egentlig burde dette være obligatorisk lesning for enhver som anbefaler et Gamer oppsett. Dessverre har ingen tatt seg tid til å gjøre skikkelig testing på dette området, relatert til større utvalg av CPU-er og med skjermkort av flere klasser. Jeg kunne tenkt meg tester av denne type på CPU fra X2 245 og oppover, og med HD 4770 som bunnkort og HD 5870 i CF som topp. Rett og slett for å vite når en CPU ramler av lasset. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Når vi først er inne på dette amd vs intel, ser en på denne testen taper phii 965 mot i7 940 stock på lave oppløsninger, men ser en på den relevante instillingen 1920x1080 så vinner phii 965 2 av 4 spill, uavgjort 1 , taper 1. I denne testen ser vi vel også at athlonII nok er for svak med 5870, men utfra at 5850 er ca 15% svakere en 5870 så burde den være god match for 5850. Jeg kommenterer her stock og ikke overklokket. Men dette virker nok engang som om at amds cpu'er er i stand til å dra noen ekstra frames ut av radeon korta vs intels cpu'er. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 @Osse: Tendensene er ikke så ekstremt ulike selv om man bruker nVidia skjermkort. Ellers er det akkurat den "balansen" jeg ønsker at man la vekt på i tester. F.eks når det gjelder Athlon II, hva er i realiteten det kraftigste skjermkortoppsett den klarer på f.eks 1920 x 1080 med reelle settings. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Når det gjelder nvidia så er det jo en av abnormalitetene rundt om på nettet, gtx serien yter jo opp til 15% bedre i endel spill med en phenom II 955 vs en I7-920. Men forskjellen er omtrent 0 på et 4890. Men ser en på den siste testen der med athlII 435 2,9 ghz, så er det vel relativt klart at den ikke greier å drive 5870, men trekk nå ca 15% framrate fra , som skulle være snittforskjellen på 5850 og 5870 så burde faktisk athl II 435 være i stand til å drive 5850 på 1920x1080. Toms hadde også en test med disse rimelige athlon II cpu'er men som vanlig stresser de ikke skjermkortet slik de bør med både AA og AF, men alikevel grei test. Tar en så hensyn til at AA og AF stresser gpu så bør en iallefall konkludre med at athlon II er god nok for 4890. Men det er som du selv sier et puslespill det og kunne svare på hvilken cpu som best for enhver rigg, som du sikkert vet holder jeg stort kjeft når vi kommer opp i territoriet til I7 og 1366 rigger. Dog mot 1166 og i7-750 ser jeg ikke noen spesiell grunn til å ikke anbefale 955/965 opp mot den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå