iKent Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Heisann. Bestilte nettopp en Xbox 360 fra elkjop.no, og fikk i dag sporingsnummer til pakken. Det som forundrer meg er at sporingssiden/selvskapet er Svensk:S Betyr det at varen befinner seg i sverige? det er ikke et "sporingsnummer, men et EDI nummer(noe jeg ikke har den fjerneste anelse om hva er fornoe.) Om varen er sendt fra sverige, har ikke elkjop.no informert om dette, da jeg har lest hele salgsavtalen og andre vilkår jeg har godtatt ved kjøp derifra, og dersom tollgebyr skulle forekomme, hva gjør jeg da? Håper på noen svar.. iKent Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg kjøpte en bærbar pc på elkjop.no en gang.. det gikk helt fint.. jeg tror aldri jeg sjekket sporing og slikt.. bare bestilte og ventet på at den kom.. tror ikke det er noe problem.. hadde vært ektremt rart hvis ikke.. Når man bestiller fra ikea.no sendes det jo fra sverige (tror jeg).. men man betaler ikke noe ekstra for det. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Mange norske butikker sender varene fra lager i sverige (blant annet cdon), men det blir fortsatt ikke toll/moms påvarene av den grunn (det finnes dog unntak, som f.eks playx.no). Lenke til kommentar
iKent Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Okei:) Da er det greit! Bare det ikke kommer toll avgifter på driten på toppen der så er det greit:P Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Svaret finnes og på nettsiden til Elkjøp. Varene sendes fra hovedlageret i Jønkøping, som ligger i Sverige. Og man trenger ikke være redd for at tollen stopper pakkene for å kreve moms/tollavgift. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Momsen er uansett bakt inn i prisen når man handler i Norge, så det er ikke noe problem. Det er ikke toll på elektronikk. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Momsen er uansett bakt inn i prisen når man handler i Norge, så det er ikke noe problem. Det er ikke toll på elektronikk. Japp. Derfor skrev jeg at man ikke trenger å være redd for dette. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Det finness unntak. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Det må du fortelle mer om Kontorstol. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Playx.no. Det er dog et par år siden jeg bestilte varer for over 200kr der så om det er tilfelle fortsatt er jeg usikkert på. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Da er det nok ikke tilfelle lengere. Alle leveringer skjer fra vårt sentrallager i Norge. Prisene på www.playx.no er inkludert moms. Vil like å se noen drive (norsk)butikk som tar 25% moms for en vare du selv må importere. Endret 20. november 2009 av BeFs Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Det var godt å høre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå