Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur på laptop,- Helt klikk

Anbefalte innlegg

Nå har tastaturet på min laptop (HP Compaq nc6400) begynt å bli vrang.

Noen ganger når jeg skriver, så låser tastene seg. For eksssssssssssss empel.

Det er ikke en bestemt tast. Alle kan være vrange og klikke.

Noen ganger når jeg sitter på PC'n så går det greit, andre ganger kommer dette problemet. Og da skjer det over en god stund. Problemet kommer og går.

Jeg tenkte det kunne være noe virus eller malware. Men jeg har både XP og Windows 7, og dette problemet skjer i begge OS. Det skjer også noen ganger med en gang jeg starter opp PC'n (rundt BIOS-tider). Så jeg tror ikke dette er en softwar feil. Testet også ut med annet tastatur koblet til, og det tastaturet funket 100 %.

Jeg så også ned i tastaturet for å se om det var mye støv og møkk der. Men ser ingenting (altså ikke noe støv).

Noen andre som har hatt lignende problem, eller har en løsning til mitt problem!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Dette problemet har jeg også hatt for et års tid siden. Årsaken er at zif-kabelen til tastaturet blir ødelagt av metallomslutningen til det optiske drevet. Det blir klemt mellmo tastaturet og metallet og isolasjonen på kabelen blir slitt i stykker. Dette gjør at ledere i zif-kabelen kortslutter og får tastaturet til å oppføre seg som du beskriver.

Dette er et kjent problem og du får nytt tastatur tilsendt på garanti, her følger det med teip som skal monteres sammen med tastaturet for å unngå at zif-kabelen blir ødelagt igjen.

Det er også mulig å få det ødelagde tastaturet til å fungere som normalt igjen ved å demontere det og isolere metallet som kabelen støter borti, da bør tastaturet begynne å fungere som normalt dersom kabelen ikke er for skadet.

Så tilfeldigvis spørsmålet ditt nå når jeg søkte litt rundt på forumet og tenkte jeg skulle svare selv om du forhåpentligvis har funnet en løsning nå. Men dette skjer sikkert med mange, er sykt irriterende og vanskelig å feilsøke så tenker at det er greit å ha svaret liggende her om flere skulle lure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...