Gå til innhold

Mod, slett gjerne denne...

Anbefalte innlegg

Har slått sammen mine tråder, og bruker heller denne tråden...

Hei, jeg skal kjøpe meg en ny pc, og har funnet et bra tilbud hos komplett:

Tilbud fra Komplett

Jeg har byttet ut prosessor, ram og skjermkort. og fått følgende oppsett:

Tilbud+oppgraderinger (med i pakken følger Windows 7 og 3 års service) total pris = 5.647,-

Grunnen til at jeg valgte et HD 4850 skjermkort, er fordi jeg har et Sapphire HD 4830 kort, tanken var å kjøre de i crossfire.

Jeg ønsker å kunne kjøre nye spill som Dragon Age på bra settinger, og det er viktig for meg at jeg på senere tidspunkt kan oppgradere til mer ram, bedre cpu og bedre skjermkort.

Det er når det kommer til valget av grafikkløsning og kompatibilitet jeg sliter, og jeg har derfor noen spørsmål.

1. Vil løsningen jeg har valgt med HD 4850 kortet virke sammen med mitt 4830 kort?

2. Vil alt være kompatibelt? Støtter hovedkortet crossfire med kortene mine?

3. Hvor god ytelse vil skjermkortløsningen min gi meg? hvilke kort kan jeg sammenligne med?

4. Burde jeg gå for en annen løsning på skjermkort? Har hørt så mye om 5 serien til ATI... Hva skjer når det kommer directX 11 spill? Jeg er vel villig til å bruke en femhundrelapp ekstra, men helst ikke mer. En løsning kan jo være og velge det dårligste kortet (sparer 600,-) og kjøpe et annet kort utenom?

5. Er hovedkortet greit med tanke på senere oppgraderinger av cpu/ram/gpu?

6. Totalt sett, hvordan er oppsettet mitt i forhold til pris/ytelse? Noe dere ville forandret på? Ser helst at det gjøres sammen med tilbudet fra komplett, for jeg har aldri bygget sammen en pc selv før, så det hadde vært bra og få det gjort+garantien og windows 7...

Hadde satt stor pris på noen innspill! :)

Endret av danielwp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort svar på spørsmålene:

1. Om noen av skjermkortene støtter hybrid CF vet jeg ikke, men jeg har mistanker om at dette ikke blir særlig bra.

2. Hovedkort støtter ikke CF i det hele tatt. Har bare en PCIe x16 slot.

3. Du kan i realiteten sammenligne med HD 4850 eller ca GTS 250.

4. Ja, HD 5770 koster ikke særlig mer, yter like bra (bedre og har DX11).

5. Nei, hovedkortet har et "forkrøplet" brikkesett. I tillegg er det 775 sokkel, en sokkel der det neppe vil komme en eneste ny CPU. GPU og ram vil nok kunne oppgraderes. Så jeg anbefaler ikke 775 baserte system i det hele.

6. Det er akseptabelt når det gjelder pris/ytelse. Men er gaming målet, så får vi til bedre oppsett for den prisen.

Generelt har PC-byggerne til Komplett (med egne valg) ikke tilgang til de beste delene, så som nye skjermkort, gode hovedkort etc. Så for å få virkelig pris/ytelse må man nok skru sammen selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...