Trainman Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Har før brukt Vista til å koble meg opp mot en maskin med win7 via eksternt skrivebord, uten problemer. Nå har jeg oppgradert maskinen min til win 7 så nå har begge det. Hvorfor får jeg ikke nå koblet til via eksternt skrivebord? Har satt det opp på nøyaktig samme måte. Er det noe ekstra dill med win7? Edit: Får feilmelding om at brukernavn eller passord er feil, men jeg har ikke endret på noe som helst på maskinen jeg skal koble meg til. Begge står i samme hjemmenettverk. Endret 4. november 2009 av Trainman Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hvilken versjon av Windows 7 har du på de to pcene? Du vet at du kun kan ta over en pc fra enn annen om pcen har W7 Pro eller Ultimate? Ellers må du jo opprette en admin bruker med remote desktop tilgang på den pcen du skal ta over, og den brukeren må ha ett passord. Så har du kun en bruker på pcen, men ikke noe passord, får du ikke tatt over den pcen fra en annen. I tillegg må du åpne for at du skal kunne ta over pcen: Jeg pleier å høyreklikke på datamaskin på startknappen, om ikke kan du gå via kontrollpanel. Der jeg har markert med blått skal du trykke, eller sjekke info. Velg så at du tillater eksterne tilkoblinger, standard er at den ikke gjør det. Sjekk at brukeren din har tilgang, om ikke legg den til. Men pass på at du har opprettet passord på den brukeren, en bruker uten passord vil ikke få tilgang. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Beklager sen respons, men takk for svar. Alt dette er på stell. Har som sagt brukt Vista lenge til å koble meg opp mot en maskin med win7. Nå har Vistamaskinen fått win7 den også og nå får jeg plutselig ikke koblet meg opp lenger. Oppsettet på maskinen jeg har koblet meg opp i mot er ikke endret og står slik du beskrev i svaret ditt. Så hva er da endret i win7 kontra Vista mtp ekstern tilkobling når man skal koble seg opp mot en maskin? Edit: Føler meg litt uglup her nå. Det var noe så banalt som feil brukernavn som var problemet. Endret 7. november 2009 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå