Gå til innhold

Akkuratt kjøpt "Samsung LE37B535" LCD full hd og ikke helt fornøyd :(

Anbefalte innlegg

Heisann :) Jeg kjøpte meg nylig en "Samsung LE37B535" LCD full hd fra "netonet" for et par uker siden. Bildet er fint og ingenting galt med det. Vi sitter ca 2,5/3m unna osv. Tv'n skal brukes mest til spilling (ps3/xbox) og film. Men problemet er at jeg merker at jeg får vondt bak øynene av å så på det en stund. Utrolig irriterende :( Min fars 37" plasma som også står i huset får jeg ikke vondt av.. Hva er problemet?

takker for evt. svar

mvh Kim ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann :) Jeg kjøpte meg nylig en "Samsung LE37B535" LCD full hd fra "netonet" for et par uker siden. Bildet er fint og ingenting galt med det. Vi sitter ca 2,5/3m unna osv. Tv'n skal brukes mest til spilling (ps3/xbox) og film. Men problemet er at jeg merker at jeg får vondt bak øynene av å så på det en stund. Utrolig irriterende :( Min fars 37" plasma som også står i huset får jeg ikke vondt av.. Hva er problemet?

takker for evt. svar

mvh Kim ;)

Problemet er at lcd bruker ganske mye baklys for i det hele tatt å kunne vise et bilde. Dette er så kraftig at det kan irritere øynene dine, men som regel blir man vant til det etter ganske kort tid. Du kan senke baklyset og kontrasten litt på tv så skal det bli bedre. Se heller ikke på skjermen i et helt mørkt rom.

Plasma bruker ikke så mye lys og har heller ikke så harde kontraster slik at lyset blir mykere og bildet mer behagelig for øynene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...