Verbal Hologram Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hei jeg har da nå utrolig lyst til å klare å spille et instrument. Men hvilket? Vil helst ha noe som krever for mye. Vi ha noe jeg kan lære på egen hånd. Er det vanskelig å spille gitar? Kan godt øve flere timer om dagen. Men hvilket instrument? Gitar,Keyboard eller noe annet? Takker for svar. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Ta turen til ei instrumentforretning og prøv litt forskjellig, finn ut kva du liker. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Gitar er egentlig ikke så veldig vanskelig, er som regel bare å få stokket om på fingrene og lære seg litt om rytme, så kommer det meste rullende. Kan anbefale http://justinguitar.com/ hvis du velger gitar som instrument, beginner coursen hans er ikke så aller værst. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Basic gitar vil jeg påstå at du kan lære deg på en uke om du øver hver dag. Dvs spille enkle sanger og lage egne chordprogs. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Til samanligning kan du nok lære deg basic bass, piano/keyboard, trommer osv. på ei veke også Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Vil ha en gitar. Men har en vane av å fort bli lei av ting. Basket, fotball, bord tennis. Så vil helst ha en så billig som mulig. Er det mulig å få noe som virker til under tusen lappen? Så om jeg liker det vil jeg ha noe i prisklassen 4-6 k. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Bør gå fint å skaffe alt du treng til under tusenlappen, hvertfall hvis du kjøper brukt. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 http://www.davoy.no/products/klassisk-gitar-rockstar-svart Er denne noe særlig? Hva er annerledes mellom klassisk og akustisk? Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Hør på masse musikk, så kommer du nok over et instrument du bare digger lyden av, og det er det instrumentet du bør spille. Et tips er å drite i å LESE om hvordan man skal spille det etc. Man lærer mye fortere og bedre av å lytte til musikk, spille sammen med plater, og rett og slett bare bruke øret. Det er jo det det handler om. Det er slik alle de store har gjort det vet du :-) Endret 5. november 2009 av tgnedal Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Det er det jeg har gjort. Har ikke hatt noe interrese for musikk f;r jeg endret musikk smak. F;r var det rap&hip/hop n[ er det mere slikt Vil klare aa spille. Men er den gitaren jeg lenket til noe som virker Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Munnspill er saken, det koster rundt 4-500 for et greit start-up-kit, og er ikke det vanskeligste å lære seg. Og så er det moro å kunne jamme med. Personlig gav jeg opp etter noen måneder og har glemt alt sammen, men det er bare fordi jeg har mista konsentrasjonsevnen min til å holde på med ting jeg liker Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Tror jeg hopper over munnspill Er ikke helt meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå