Chiclins Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 hva er den beste Linux distrubisjonen når jeg skal kjøre en webserver på den. skal kjøre: Apache PHP MySQL Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Debian, ClarkConnect eller LFS anbefales til serverbruk... MarcelSB Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hva med Trustix? Har ikke prøvd det, men det er spesiallaget til servere. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Bruker selv Trustix til dette. Kommer en ny utgave av Trustix (2.0) veldig snart. Lenke til kommentar
me Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 vel, Linux From Scratch er vel (har ikke prøvd det selv) litt tungvindt å installere + holde oppdatert (ihvertfall for en med lite linux-erfaring...)... kjører selv debian som CS server. fungerer perfekt. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Debian, ClarkConnect eller LFS anbefales til serverbruk... MarcelSB Jeg er selv en ivrig LFS-bruker, men som en annen har nevnt, kan LFS være et helvete å maintaine. I hvertfall hvis du skal kjøre en webserver der du vil ha de aller nyeste sikkerhetspatchene til enhver tid. Da er ingenting som Debian. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 De fleste distroer er helt greie til webserver. Take your pick. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Debian by far.... Da kan du apt-get'te alt sammen, ferdig på et blunk Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Debian er genialt på servere (+desktop)... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Clarkconnect er innmari rask å sette opp, og lett å lære seg. Debian kan være litt dum å få satt opp hvis du har dårlig erfaring med Linux. Selv foretrekker jeg RedHat på servere & desktop, men du bør kjenne RedHat-systemet litt for å greie å sikre det. (Clarkconnect er laget på RedHat 7.3, men den er sikra ferdig.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå