Gå til innhold

5400 rpm sammen med 7200 rpm disker

Gorguss

Anbefalte innlegg

Jeg har to 7400 rpm disker i dag. En med OS og en til media. Tenkte å kjøpe en tredje nå og det er en 1,5 TB disk som passer ypperlig men er på 5400 rpm. Vil ytelsen på denne ha noen innvirkning på resten av systemet? Blir nok mest brukt til lagring av statisk data, så ikke mye IO.

Diskene er SATA og den nye disken vil bli en helt egen partisjon.

Jeg er 99% sikker på at det ikke skal påvirke den generelle diskytelsen, men tenkte å lufte det i tilfelle noen skulle vite noe som jeg ikke vet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre diskkontrolleren sliter med 3 disker (bug altså) så skal det ikke ha noe å si for ytelsen.

Du kan tom. forbedre ytelsen en smule ved å legge swap-fila til en partisjon på denne disken. Selv om den har et litt lavere rpm, så minsker du "køa" i lese-skriveoperasjoner på systemdisken.

Det er iallefall i teorien da ;)

Lenke til kommentar
Med mindre diskkontrolleren sliter med 3 disker (bug altså) så skal det ikke ha noe å si for ytelsen.

Du kan tom. forbedre ytelsen en smule ved å legge swap-fila til en partisjon på denne disken. Selv om den har et litt lavere rpm, så minsker du "køa" i lese-skriveoperasjoner på systemdisken.

Det er iallefall i teorien da ;)

Det stemmer nok det ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...