Gorguss Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg har to 7400 rpm disker i dag. En med OS og en til media. Tenkte å kjøpe en tredje nå og det er en 1,5 TB disk som passer ypperlig men er på 5400 rpm. Vil ytelsen på denne ha noen innvirkning på resten av systemet? Blir nok mest brukt til lagring av statisk data, så ikke mye IO. Diskene er SATA og den nye disken vil bli en helt egen partisjon. Jeg er 99% sikker på at det ikke skal påvirke den generelle diskytelsen, men tenkte å lufte det i tilfelle noen skulle vite noe som jeg ikke vet Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Med mindre diskkontrolleren sliter med 3 disker (bug altså) så skal det ikke ha noe å si for ytelsen. Du kan tom. forbedre ytelsen en smule ved å legge swap-fila til en partisjon på denne disken. Selv om den har et litt lavere rpm, så minsker du "køa" i lese-skriveoperasjoner på systemdisken. Det er iallefall i teorien da Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Med mindre diskkontrolleren sliter med 3 disker (bug altså) så skal det ikke ha noe å si for ytelsen.Du kan tom. forbedre ytelsen en smule ved å legge swap-fila til en partisjon på denne disken. Selv om den har et litt lavere rpm, så minsker du "køa" i lese-skriveoperasjoner på systemdisken. Det er iallefall i teorien da Det stemmer nok det ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå