Hakasu Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 De stoppet aldri meg når jeg var under 18. Har heller aldri stoppet kjøresten min, som fortsatt er under 18. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det eneste du trenger er en person over 18 år. Uansett om det er familie eller ikke. (sa de på elkjøp) Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 1. Prøve å kjøpe. Erfaringsmessing pleier Spaceworld å være noe strenge. Game i Oslo er totalt nazi på det hvertfall. Krevde å se leg da jeg kjøpte Rainbow Six: Vegas (16års grense) for at halvt år siden. De trodde til og med førerkortet mitt var fake (!). Idiot behandling som har gjort at jeg aldri handler der mer. Nok om det. Game er nok veldig strenge, ja. Var på skoletur i York/Scarborough i England for et par år siden, og det var 3 måneder til jeg fylte 16. Skulle kjøpe RS6 Vegas 2 på Game i Scarborough, måtte vise leg, og ble nektet å kjøpe spillet fordi jeg ikke var 16. Assassin's Creed kom samtidig (16års grense i UK), og det skulle jeg kjøpe hos Game i York. Akkurat samme som skjedde. Måtte få en kamerat (som ser mye yngre ut enn meg, men hadde nettopp fylt 16) til å kjøpe for meg. Nazi er nok riktig uttrykk. Husk, aldersgrenser er kun veiledende, men noen forretninger setter vel grenser. Internett spør aldri, og Platekompaniet er snille Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 I england ble jeg bedt om å vise legitimasjon for et spill med 15 år på, selv om jeg er 18. Var jo ikke noe problem, men litt rart bare. På kviteringa sto det også hva slags legitimasjon jeg hadde brukt for å bekrefte alderen min, så tror de er pliktige til å spørre om det der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Er ikke så rart man er strenge, barn har litt mer fantasi enn voksne. Noen burde aldri spillt GTA mens andre er upåvirka. Sånn er det. Tror foreldrene har større kontroll om de vet man spiller GTA også, spør de om å kjøpe spillet. Endret 20. desember 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei!Noen som kan si meg hvordan jeg får kjøpt GTA eller andre 18-grense spill når man er under 18 år?? På forhånd takk Gå til næreste spill-butikk og kjøp det. Jeg er 15 år selv, og jeg har aldri tenkt tanken en gang. ingen som bryr seg om det der. Vel, om du fortsatt ser ut som en 10-åring så kan det henne, men da er det jo bare å gå til neste butikk. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg skjønner ikke at dette enda er noe å diskutere. Det er jo ufattelig innlysende hva han må gjøre, samt at vi har to sider i diskusjonen med akkurat de samme rådene. Lenke til kommentar
Hareooo Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg er 12 å fikk kjøpe det på spaceworld når jeg var 10 år De er ikke strenge .. Bare det er en mann som ikke er så gammel! IKKE dame! De er STRENGE! Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det har jo ikke noe å si om de er menn eller kvinner. Har alt å si om de har litt i knollen. Å selge GTA til en tiåring er i mine øyne skikkelig uansvarlig. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Lurer på når Ludo får aldersgrense, siden spillet handler om å slå ut andre spillere samtidig som man selv skal komme først. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det er bare anbefalt aldersgrense, de kan ikke nekte deg å kjøpe det. Gjelder film også. Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Lurer på når Ludo får aldersgrense, siden spillet handler om å slå ut andre spillere samtidig som man selv skal komme først. Tror faktisk det står 3 og oppover på de fleste brettspill. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det er bare anbefalt aldersgrense, de kan ikke nekte deg å kjøpe det. Gjelder film også. Det stemmer, men bare så du vet det så kan selgere nekte deg å selge De er ikke tvunget til å selge til deg, men det lønner seg kanskje å ikke bli uvenn med en tennåring. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Bare fortsett å forsøke å kjøpe spillet i forskjellige butikker, du vil garantert møte noen som ikke bryr seg om anbefalt aldersgrense. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det er jo bare å prøve det eller få noen til å kjøpe for deg og JA damer er strengere. Husker jeg kjøpte Fear så bare gliste fyren i kassa til meg, jeg bare gilste tilbake og betalte. Ei dame skulle en gang sjekke legg på et 16 års spill, hadde fylt 16 dagen før så var flaks, men har aldri før eller etter blitt sjekka for annet enn 18+ spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå