Gå til innhold

Gaming pc til 4000-5000kr


Anbefalte innlegg

Joda, men det spørs også hvilken oppløsning du bruker på skjermen.

 

Her er flere av de mest populære grafikk kortene testet på WOW. Link

Hvis du ønsker mer kraft enn det oppsettet gir så må du nok opp litt mer i pris. Et Radeon 5850 starter på rundt 2000. Du kan også gå for en intel rigg men det blir litt dyrere.

Jada, men er du helt sikker på at maskinen tar WoW på Ultra og Css uten lagg?

Som jeg skrev i posten over så kan du gå inn på linken, velge hvilke oppløsning du har på skjermen du bruker og se hvordan de mest populære skjermkortene gjør det på wow.

 

Hvis du i tillegg har et budsjett på opp til 7000 så får du lett en fremtidsrettet og rask gaming maskin med f.eks Intel i750 og et radeon 5850. Kan du spytte inn mer så er det mulighet for en raskere prosessor, minne, større strømforsyning, hovedkort med flere funksjoner, større kabinett osv....

 

Her er et eksempel fra Dustinhome.no

 

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714, En av de pcene som jeg har sett på :/.. er ikke helt sikker om denne er bra nok ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud ^^, jeg burde endra Overskrifta fordi.. nå har en kompis av meg fått meg til og bli helt dilla på Imac's og ja da spør deg dere folk's.. Er Imac's noe bra spill pc??

 

Nei. Høy pris og dårlig skjermkort (<-- det er det værste) i forhold til resten av pc'n.

Dessuten må du kjøre dual boot (BootCamp) windows for å få spillt på den, noe som lager et mellomledd.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
Herregud ^^, jeg burde endra Overskrifta fordi.. nå har en kompis av meg fått meg til og bli helt dilla på Imac's og ja da spør deg dere folk's.. Er Imac's noe bra spill pc??

 

Nei. Høy pris og dårlig skjermkort (<-- det er det værste) i forhold til resten av pc'n.

Dessuten må du kjøre dual boot (BootCamp) windows for å få spillt på den, noe som lager et mellomledd.

 

 

Skjønner.. skjønner, men nå er da mitt store spørsmål... hvis du har lest litt på den forrige siden så ser du at jeg peker ut en " Komplett " pc.. Er den noe jeg burde gå for ?

Lenke til kommentar

5750 vil nok lagge endel i "Ultra", kanskje ikke i instancer og slikt men i store åpne områder, og byer.

 

Ville heller anbefalt 2 5750, 2 stykk 4870 eller 1 5850

 

Ellers kunne du vurdert en litt større strømforsyning så den rekker til et eventuelt crossfire system ved en senere anledning, bare for å være litt mer fremtidsrettet. Men cpu syns jeg var et lurt valg.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
5750 vil nok lagge endel i "Ultra", kanskje ikke i instancer og slikt men i store åpne områder, og byer.

 

Ville heller anbefalt 2 5750, 2 stykk 4870 eller 1 5850

 

Ellers kunne du vurdert en litt større strømforsyning så den rekker til et eventuelt crossfire system ved en senere anledning, bare for å være litt mer fremtidsrettet. Men cpu syns jeg var et lurt valg.

 

 

Kunne du vært litt snill også sette det extra du mener så den tar dalaran på ultra ?

Lenke til kommentar
http://www.pcgameshardware.com/aid,697202/...eviews/?page=11

 

Hvis du ser på den der så ser du 5770. Med mitt 4870x2 har jeg rundt 40fps i Dalaran (Ultra 1680x1050). 5770 kan klare det, men usikker. Mulig det blir en smule lagg uten at det blir så mye.

Det er en vurderingsak og eg har personlig ikke noe håndfast info.

 

Vet du om en maskin/oppsett som tar Dalaran på Ultra?

Lenke til kommentar
Vet du om en maskin/oppsett som tar Dalaran på Ultra?

Det er vel ikke viktig med 60 FPS i Dalaran? :p

 

Maskinen min med 3,5 ghz dual-core og et Radeon 4870 belaster hverken CPU eller CPU 100% i Dalaran og allikevel går det ikke opp til 60 FPS. Aner ikke hva slags renderingteknikk Blizzard bruker - men det er merkelige saker.

 

dalaran.th.png

 

Raidet TOC25 i går med Ultra settings (Shadows skrudd ett hakk ned) og 1680x1050, frameraten holdt seg stort sett mellom 40 og 60 hele tiden. Vil du ha litt kraftigere maskin anbefaler jeg deg en i5 750 og et Radeon 5770 eller 5850.

Lenke til kommentar

Til 5k vil du alltid ha en flaske hals! Anbefaler derfor å velge en del som er dårligere enn resten, som du heller oppgraderer når pengene kommer. Jeg ville gått for et HD5750/HD5770 (som faktisk er et bra kort!) For å så heller oppgradere til HD58xx når prisene går litt ned (etter jul'ish)

 

Evt så kan du velge HD4870, som er forgjengeren til HD58xx-serien.

Lenke til kommentar
Vet du om en maskin/oppsett som tar Dalaran på Ultra?

Det er vel ikke viktig med 60 FPS i Dalaran? :p

 

Maskinen min med 3,5 ghz dual-core og et Radeon 4870 belaster hverken CPU eller CPU 100% i Dalaran og allikevel går det ikke opp til 60 FPS. Aner ikke hva slags renderingteknikk Blizzard bruker - men det er merkelige saker.

 

dalaran.th.png

 

Raidet TOC25 i går med Ultra settings (Shadows skrudd ett hakk ned) og 1680x1050, frameraten holdt seg stort sett mellom 40 og 60 hele tiden. Vil du ha litt kraftigere maskin anbefaler jeg deg en i5 750 og et Radeon 5770 eller 5850.

 

 

Et fett bare jeg får tatt Wow på Ultra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...