Gå til innhold

Gaming pc til 4000-5000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, men det spørs også hvilken oppløsning du bruker på skjermen.

 

Her er flere av de mest populære grafikk kortene testet på WOW. Link

Hvis du ønsker mer kraft enn det oppsettet gir så må du nok opp litt mer i pris. Et Radeon 5850 starter på rundt 2000. Du kan også gå for en intel rigg men det blir litt dyrere.

Lenke til kommentar
Joda, men det spørs også hvilken oppløsning du bruker på skjermen.

 

Her er flere av de mest populære grafikk kortene testet på WOW. Link

Hvis du ønsker mer kraft enn det oppsettet gir så må du nok opp litt mer i pris. Et Radeon 5850 starter på rundt 2000. Du kan også gå for en intel rigg men det blir litt dyrere.

 

 

Ja vi får se hva det blir til ^^, får liksom ikke penga på 1 måned eller noe.. så planlegger xD

Lenke til kommentar

Jeg har den akkurat samme prosessoren klokket til 3,5 GHZ og et Radeon 4870, og WoW er satt til Ultra-grafikk. Klarer 60 FPS nesten overalt med et par unntakk (oppl. 1680x1050) - oppsettet som ble linket er mer fremtidsrettet grunnet et grafikkort med DX11 og Eyefinity. Ville anbefale å gå opp til et Radeon 5770 som også ser ut til å gi litt bedre FPS enn 4870, så det går nok helt fint med mindre du kjører med en monsteroppløsning.

 

Du sparer sikkert noen kroner ved å bestille fra et annet sted enn Komplett. : )

Lenke til kommentar

hvorfor er det ingen som bruker prisguide for å sette sammen handlevognene sine her?

 

amd har noen billige x4 kjerner også. om du har tenkt å ha pc'n mere en 3 år og at den skal være ekstremt billig må du nesten ofre litt av utseende på pc'n. det hender også at man finner gode psu'er på tilbud i diverse nettshapper. så en seasonic 380w til ca 300 på komplett i en superweekend her om dagen.

det er også veldig lurt å velge komponenter som lar seg overklokke, så du kan få all kraft som bor i maskina når du ikke er så redd for den lenger.

du bør også sjekke ut bruktmarked for fjorårets gamingmaskiner. sett mange maskiner der med spreke c2d / phennom (I/II) og hd4870/90 til rundt 3000. prøvde å selge min gaming rigg uten å få napp, så det er vell nok å velge fra.

Lenke til kommentar

Kan dere vær så snill å ikke bestille fra Amentio, de har EN ting som snakker for dem. Det er prisen. Når det gjelder leverings tid og service er de elendige! De viser liten interesse for å beholde kunder.

 

5k for en komplett maskin som er "god" blir vanskelig. Da ville jeg anbefalt deg å kjøpe brukt, evt kjøpe på de diverse tilbudene som er rundt om kring.

 

Jeg tror AMD vil være veien å gå. Hvis du ikke skal flytte på maskinen, så kan du spare penger på å droppe kabinett (bare la HK ligge på en antistatisk pose.)

 

Under har du et forslag fra DustinHome.no. Det blir litt over 5k inkl frakt + du mangler DVD-rom (burde ikke være vanskelig å få lånt mens du skal innstallere OS)

 

519943.jpeg

Lenke til kommentar
hvorfor er det ingen som bruker prisguide for å sette sammen handlevognene sine her?

Skulle gjerne gjort det men jeg kommer desverre ikke inn på den etter den "store oppussingen" og da blir det mer alternative løsninger til den er oppe igjen.

 

Stemmer, den prisguiden er jo nermeste helt umulig nå :(

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd WoW, men det krever ikke så veldig mye av maskinen trodde jeg. CSS er heller ikke så krevende. Jeg skal ikke garanter noe når jeg ikke har prøvd maskinen eller spillene, men etter reviews så vil jeg si ja :)

 

 

 

jammen, nå vart jeg sånn " Burde jeg kjøpe den nå" ?

Lenke til kommentar
Joda, men det spørs også hvilken oppløsning du bruker på skjermen.

 

Her er flere av de mest populære grafikk kortene testet på WOW. Link

Hvis du ønsker mer kraft enn det oppsettet gir så må du nok opp litt mer i pris. Et Radeon 5850 starter på rundt 2000. Du kan også gå for en intel rigg men det blir litt dyrere.

Jada, men er du helt sikker på at maskinen tar WoW på Ultra og Css uten lagg?

Som jeg skrev i posten over så kan du gå inn på linken, velge hvilke oppløsning du har på skjermen du bruker og se hvordan de mest populære skjermkortene gjør det på wow.

 

Hvis du i tillegg har et budsjett på opp til 7000 så får du lett en fremtidsrettet og rask gaming maskin med f.eks Intel i750 og et radeon 5850. Kan du spytte inn mer så er det mulighet for en raskere prosessor, minne, større strømforsyning, hovedkort med flere funksjoner, større kabinett osv....

 

Her er et eksempel fra Dustinhome.no

 

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...